מגדל שוקי הון מאיימת בפירעון מיידי מותנה באג"ח של פפושדו

זאת, למרות שאלמוג ים סוף שבשליטתו עמדה בהתחייבויותיה עד היום ■ היקף האג"ח 75 מיליון שקל

מגדל שוקי הון מורידה את רף הסובלנות של המוסדיים מבעלי השליטה בחברות הציבוריות - מאיימת בפירעון מיידי מותנה של האג"ח של אלמוג ים סוף שבשליטת אלי פפושדו למרות שהחברה עמדה בהתחייבויותיה עד היום. הדרמה התרחשה בסוף אסיפת אג"ח של אלמוג ים סוף מקבוצת מלונות ים סוף שבשליטת פפושדו. חברת הנדל"ן פעילה בעיקר ברומניה, שם יש לה פרויקט גדול (124 דונם) עם חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. היקף האג"ח 75 מיליון שקל.

אלמוג ים סוף הסבירה במהלך האסיפה שבידיה 50 מיליון שקל במזומן, זאת אם כוללים התחייבות של חברת האם לחברה בגובה של 25.1 מיליון שקל. "יכול להיות שמה שקרה בנדל"ן למגורים בישראל יקרה גם ברומניה ואז לא יהיה קושי להחזיר את החוב. אנו גם מדברים עם גופים שונים שרוצים להשקיע בחברה. אנו אופטימים לגבי רומניה בעוד שנתיים, אך לא נספיק לבנות ולמכור דירות עד 2011. החברה האם תמכה בחברה בשנים האחרנות".

במגדל שוקי הון הפגינו מיליטנטיות: "ההנפקה שלכם בריבית של 13% צמוד תמוהה בעיני, כיוון שתמורת ההנפקה הולכת לתשלום האג"ח. החברה: "התלבטנו אם להנפיק וחשבנו שזה לא דרמטי והחלטנו להמשיך. יצא לנו קצת יותר יקר אבל עכשיו יש לנו כסף לאג"ח. רצינו לגייס 30 מיליון ב-8%".

אלמוג ים סוף נוסדה בשנת 2006, והיא עוסקת בייזום פרויקטים למגורים ומסחר ברומניה ובישראל. משבר הנדל"ן הקשה ברומניה גרם לדחיית פרויקטים. יכולתה לממש נכסים נפגעה בהיעדר קונים ועל רקע ירידת ערך של שווי הנכסים.

את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 2.9 מיליון שקל בלבד והפסד של 3.3 מיליון שקל, תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 3 מיליון שקל, והיקף ההתחייבויות של 221 מיליון שקל. אלמוג ים סוף הזהירה בדוחותיה האחרונים שברבעון הראשון של שנת 2011 צפוי להיווצר אצלה מחסור במקורות נזילים לפירעון התחייבויותיה בסך של כ-16.8 מיליון שקל. החברה ציינה שנוספו מאז 25 מיליון שקל ולכן המצב השתפר מאז הדוחות לרבעון השני.

בסוף האסיפה הופתעו המשתתפים מההצעה שנציג מגדל שוקי הון, בוריס שניידמן שלף, לפיה הוא מבקש לזמן אסיפה נוספת שבה יוחלט על פירעון מיידי מותנה במידה שהחברה תבצע הרחבת סדרה כי הריבית שבה היא מגייסת זה נזק משמעותי לחברה או אם לא תעמוד בהתחייבויותיה.