בסין מותר הכל: תקרת שכר לזרים

הסינים החליטו לעצור את ההשתלטות של השחקנים האמריקנים על ליגת הכדורסל המקומית ■ הכוכבים הזרים, שנמשכו לליגה בזכות שכר של כ-100 אלף דולר לחודש, יוגבלו ל-30 אלף דולר בחודש

לא מעט כדורסלנים אמריקנים, כולל כמה שחקני NBA, העדיפו בשנתיים-שלוש האחרונות את הליגה הסינית על-פני קבוצות אירופיות. הסיבה היתה הניסיון של הסינים למשוך שחקנים זרים אטרקטיביים כדי לשפר את העניין בליגה, באמצעות שכר שהגיע לעיתים ל-100 אלף דולר בחודש. אחת הדוגמאות המוכרות ביותר היא זו של שחקן מכבי ת"א, רודני ווייט, ששיחק בז'יאנג הסינית.

אחרי שהתברר שהפער בין שכר השחקנים המקומיים לאלו האמריקנים הגיע לאלפי אחוזים, הודיעה בסוף השבוע הנהלת הליגה הסינית על תקרת שכר שתופעל על שחקנים זרים בלבד. על-פי ההחלטה החדשה, תקרת השכר לשחקן זר תעמוד על 30 אלף דולר לחודש, ובסך הכל תוכל קבוצה לשלם לשחקנים זרים (לא מאסיה) שכר חודשי שלא יעלה על 60 אלף דולר בחודש. קבוצה שתהיה מעוניינת להביא שחקן זר מאסיה, תוכל להגדיל את תקרת השכר שלה לזרים עד 80 אלף דולר בחודש.

לפי דיווחים בתקשורת הסינית, בשנתיים האחרונות שילמו מספר קבוצות בליגה שכר של קרוב למיליון דולר לעונה לשחקן זר אמריקני.

בנוסף, קבעה הליגה שסך המשכורות של השחקנים והצוות המקצועי לא יעלה על 55% מההכנסה הכוללת של המועדון. הסיבה העיקרית למהלך היא העובדה שבעונה האחרונה הפסידו 18 קבוצות הליגה הסינית כ-17 מיליון דולר בסך הכל. בנוסף, פערי השכר בין השחקנים הזרים למקומיים גרמו לתסיסה אצל המקומיים - הכוכבים הסינים הרוויחו שכר שנתי של פחות מ-15 אלף דולר.

המהלך מגיע כמה ימים אחרי פגישה בין ראשי הליגה הסינית והקומישינר של ה-NBA, דייויד סטרן, שבה דנו הצדדים על האפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה בין ה-NBA לכדורסל הסיני.