נשלל ל-10 שנים רישיון יועץ השקעות מלאומי שהפסיד כספים

היועץ פעל בניגוד להוראות לקוחותיו וגרם להם להפסדים של מאות אלפי שקלים ■ רשות ני"ע קנסה את היועץ, יוסף לוי, ב-65 אלף שקל ■ מכר אופציות מעו"ף בלי שהסביר ללקוחות כי ההפסדים עלולים להיות גבוהים מהשקעתם

בוטל ל-10 שנים רשיונו של יועץ השקעות שפעל בניגוד להוראות לקוחותיו וגרם להם להפסדים של מאות אלפי שקלים. ועדת המשמעת הפועלת לפי חוק הייעוץ ביטלה לאחרונה לתקופה של 10 שנים את רשיונו של יועץ ההשקעות יוסף לוי, שעבד בבנק לאומי. כמו כן, קנסה אותו הוועדה בסכום של 65 אלף שקל. לוי שימש כיועץ השקעות בכיר בבנק לאומי, סניף אזור משנת 2001 שנת 2006. את הפנייה לחקירת רשות ניירות ערך יזם בנק לאומי.

בבסיסן של ההפרות שיוחסו ללוי הפרת חובות האמון כלפי הלקוחות, הן באי התאמת הייעוץ לצרכי הלקוחות , הן באי - גילוין של עובדות רלבנטיות ללקוחות והן בהתנהגות של חריגה מהרשאות שנתנו. "לאור העובדה שציבור המשקיעים סומך על בעל הרשיון, יועץ ההשקעות, שיפעל לטובתו בזהירות, בנאמנות ובשקידה. הפרת חובות אלו פוגעת באמון הציבור והמשקיעים בציבור בעלי הרשיון ובפעילות התקינה של שוק ההון".

ההחלטה מפרטת כי לוי הסביר ללקוחותיו שפעילות באופציות מעו"ף מסוכנת, וכי עלול להגרם להם הפסד כתוצאה מפעילות זו בגובה סכום ההשקעה. אלא שהוא לא הסביר להם כי יפעל גם בכתיבת אופציות וכי בפעילות זו עלול להגרם להם הפסד שאינו מוגבל לסכום השקעתם, ועלול להיות גבוה בהרבה. מאחר ולוי הסביר ללקוחות שסכום ההשקעה שלהם עלול להיות ההפסד המירבי שלהם, הם הגבילו את היקף הפעילות באופציות המעו"ף בגובה סכום השקעתם.

לוי חרג מהרשאת הלקוחות ברכישת אופציות בסכומים גבוהים מהסכומים שאשרו ופעל גם בכתיבת אופציות. התוצאה הייתה גרימת הפסדים כבדים של מאות אלפי שקלים ללקוחותיו. במהלך פעילותו, לא היו ללוי האמצעים המתאימים והזמן הדרוש לפעילות באופציות המעו"ף הדורשת פיקוח ומעקב רצופים ושוטפים אחר המתרחש בשוק ההון ותגובה מיידית בזמן אמיתי על פי הצורך. עובדות אלו לא הובהרו ללקוחות.