השבוע של רבוע כחול נדל"ן: זינקה ב-8.5% - והיתה למניה הבולטת של השבוע

מדד נדל"ן כחול-לבן ממשיך להוביל על מדד נדל"ן 15 בתשואה המצטברת מתחילת השנה, בניגוד לשנים קודמות

גם השבוע ממשיך מדד נדל"ן כחול-לבן להוביל על מדד נדל"ן 15 בתשואה המצטברת מתחילת השנה. המדד האחרון אמנם עלה השבוע בשיעור חד יותר (2.8% לעומת 1.5%), אולם המדד המקומי קרוב יותר לשיא מהמדד הבורסאי. אמות, שכבשה את השיא שוב בשבוע שעבר, התממשה השבוע והתרחקה ממנו ב-7.4%.

את מקומה תפסה מניית רבוע כחול נדל"ן, שזינקה ב-8.5% והייתה למניה הבולטת של השבוע. על רקע גיוס אג"ח קרוב, הציגה זרוע הנדל"ן של רשת השיווק מצגת למשקיעים, ממנו עולה כי היא בוחנת הזדמנויות להרחבת פעילויות בחו"ל. בסוף השבוע הייתה המניה רחוקה רק ב-3.1% מהשיא.

כברת הדרך הארוכה ביותר מהשיא היא עדיין זו של אפריקה נכסים, והעובדה שצנחה השבוע ב-11.8% לא סייעה לה לסגור את הפער. אם נשים את קשייה של החברה האם בצד, תיק הנכסים של החברה ממשיך להתרוקן; החברה מנהלת מו"מ למכור את חלקה בפארק המדע בנס ציונה תמורת 400 מיליון שקל.

ישרס, שהציגה עד כה את התשואה המצטברת הנמוכה מבין מניות המדד, עשויה לרוות נחת אם החברה הבת אוסיף תגיע להסדר עם מחזיקי אג"ח ד'. מחצית הסדרה נמצאת בפיגור (65 מיליון שקל) וישרס אמורה לכסות 10 מיליון שקל בנובמבר, כשיתרת הפיגור תשולם לאחר חודש. בעל השליטה, שלמה אייזנברג, עדיין מנסה כך למנוע הפיכת מחזיקי האג"ח לבעלי מניות.