מקורות חתמה על הסכם שת"פ עם חברת WST מקליפורניה

מקורות תעניק ייעוץ ותסייע בפתרון סוגיות במשק המים, תיזום ותפתח פרויקטים בתחומי הידרולוגיה, השבת קולחים, מתקנים להתפלת מי ים ומים מליחים ועוד

אלי רונן, יו"ר קבוצת מקורות, חתם בסוף השבוע על מסמך הבנות לשיתוף פעולה עם חברתWST מהעיר פרזנו בקליפורניה, במסגרתו, מקורות תעניק ייעוץ ותסייע בפתרון סוגיות במשק המים, תיזום ותפתח פרויקטים בתחומי הידרולוגיה, השבת קולחים, מתקנים להתפלת מי ים ומים מליחים ועוד.

כן יבוצעו פרויקטים משותפים בתחום משק המים ואיכות מים בקליפורניה.

רונן ביקר בסקרמנטו ונפגש עם אישי ממשל, במטרה להכיר את בעיות המים בקליפורניה. מ קורות נמסר כי אנשי הממשל התרשמו מהיכולות של החברה, ונקבע יעד לחתימה על הסכם עמה בנושא ייעוץ בפיתוח משק המים של המדינה.

בחודש מארס האחרון ביקרה משלחת של "מקורות בקליפורניה, כדי לללמוד מקרוב על הפעילות המתבצעת במדינה בתחום הטיפול במים לצורך הרחקת מזהמים מקידוחים, התפלת מים מליחים, השבת קולחים וניהול משאבי מים. בביקור נדונה האפשרות לשיתוף פעולה בתחומים של חילופי ידע עם הגופים האקדמיים בקליפורניה (אוניברסיטת לוס אנג'לס ואוניברסיטת פרזנו) וייעוץ בפרויקטים של מים.

במהלך הביקור בקליפורניה עלו הבדלים משמעותיים באופן השימוש במים בין שתי המדינות: בקליפורניה אין רגולציה אלא משק מים חופשי על בסיס היצע וביקוש, כתוצאה מזכויות היסטוריות של בעלי הקרקעות מסוף המאה התשע עשרה. עקב כך קיימים פערים גדולים מאוד במחירי המים בין האזורים השונים - עד פי 100.

כמו כן, באזורים גדולים במדינה נהוג להשקות בהצפה ואין ניסיון להתייעלות עקב מחיר המים הנמוך. לבסוף, שיעור ניצול הקולחים בקליפורניה כולה הוא נמוך (כ-10%), על אף העובדה שרמת הטיפול בשפכים והשבת הקולחים באזור Orange County (מדרום ללוס אנג'לס) גבוהה, ושהמערכת עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

האוכלוסייה בקליפורניה מונה כ-34 מיליון תושבים. צריכת המים נשענת ברובה הגדול על מקורות מים טבעיים. בשנים האחרונות חלה בקליפורניה ירידה בכמות המשקעים (בעקבות מספר שנות בצורת), המלווה במגמת הרעה באיכות המים.