חולדאי: "הגיע הזמן שנתניהו יתערב ברכבת הקלה בת"א"

ראש עיריית תל אביב זועם על העיכוב הנמשך בפרויקט הרכבת הקלה בת"א: " באנו לפה להגיד לממשלה ולעומד בראשה, שהגיע הזמן לקחת החלטה ולבצע את הקו האדום באופן מיידי. הנזק בכל יום שהפרויקט מתעכב הוא עצום"

"בזמן שאני מכהן כראש עיר התחלפו 5 ראשי ממשלה, ואני לא יודע כמה שרי תחבורה. הגיע הזמן שהממשלה תקבל פעם אחת ולתמיד החלטה בנוגע לפרויקט הרכבת הקלה בת"א. העיכוב הוא בלתי נסבל", כך אמר היום (א') ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי באירוע שקיימה החברה להגנת הטבע לקידום הרכבת הקלה בגוש דן .

בכנס השתתפו גם ראשי הערים בהם מתוכננת לעבוד הרכבת, יצחק אוחיון מפתח תקווה, הרב יעקב אשר מבני ברק ומ"מ ראש עיריית בת ים, אורי בוסקילה.

חולדאי הוסיף כי "אנחנו נמצאים כאן כי מדינת ישראל מראה אוזלת יד בקידום ביצוע פרויקט מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א. באנו לפה להגיד לממשלה ולעומד בראשה, רה"מ בנימין נתניהו, שהגיע הזמן לקחת החלטה ולבצע את הקו האדום באופן מיידי. הנזק שנגרם לכלכלה, לציבור ולאיכות החיים של התושבים בכל יום שהפרויקט מתעכב הוא עצום".

חולדאי מתח בדבריו ביקורת על העיכוב הנמשך בהקמת ה"קו האדום", הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב בו הושקעו כבר מעל מיליארד שקל ע"י המדינה. "אם יכולת הביצוע של הממשלה לא תאפשר תחבורה ציבורית שפויה, זולה ומהירה והכי חשוב איכותית, כזו שתגרום לאזרח לרצות לנטוש את הרכב הפרטי. אז לרשויות המקומיות יש יכולת וידע לנהל ולבצע פרויקטים בסדר גודל כזה, אמר חולדאי בהתייחסו לתוכנית להקמת רשויות תחבורה מטרופולניות.

ראש עיריית פ"ת, יצחק אוחיון, אמר בכנס כי כפי שהמדינה ידעה לקדם חקיקה לסלילת כביש חוצה ישראל (כביש 6), אפשר בצורה דומה לקדם גם את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.

פרויקט הרכבת הקלה בת"א מתעכב מזה כשנתיים בשל מחלוקות וקשיים בסגירה הפיננסית, בה מעורבים משרדי האוצר והתחבורה, זכיינית הפרויקט חברת MTS והבנקים המממנים אותו.

בשבועות הקרובים הקרוב צפויה להתקבל הכרעה בנוגע לגורל הקו, ויש חשש לדחייה ואף ביטול מוחלט של הפרויקט כולו.