בעקבות עתירה של מיקי דורסמן: ניקולס לוין הוכרז כפושט-רגל

בית המשפט בלונדון נענה לעתירה של דורסמן, אחד מנושיו של איש העסקים הבריטי, מנהל בית ההשקעות ניבליק שמתמחה במסחר בנגזרים ובמניות ■ הנושים של לוין תובעים 114 מיליון דולר

איש הפיננסים הבריטי ניקולס לוין הוכרז כפושט-רגל. ההכרזה היא תוצאה של פנייתו של איש העסקים הישראלי מיקי דורסמן לבית המשפט הגבוה של בריטניה. לוין הוא מנהל בית ההשקעות ניבליק, שמתמחה במסחר בנגזרים ובמניות.

הפסיקה יוצרת סימני שאלה לגבי מעמדו של לוין במועדון הכדורגל לייטון אוריינט פוטבול קלאב, שבו הוא מכהן כסגן יו"ר ודירקטור במועצת המנהלים. לפי החוק הבריטי, פושטי-רגל שלא סילקו את חובותיהם מנועים מלכהן כדירקטורים בחברות, אלא אם הוגשה לבית המשפט עתירה שמתבססת על נסיבות מיוחדות.

ענייניו הפיננסיים של לוין יהיו בפיקוחה של לואיז בריטן מחברת שירותי הייעוץ דלויט. בריטן הופקדה על מימוש נכסיו של לוין ועל הטיפול בענייניו הפיננסיים, כדי לפרוע את חובותיו לנושים.

שלשום (ו') אמרה בריטן כי כנאמנה, חובתה הראשונה היא לנושים. "אבדוק את ענייניו הפיננסיים במטרה לוודא לאן הלך הכסף, כדי להשיב לנושים את כמות ההון הגדולה ביותר שניתן להשיב להם".

הנושים מחפשים

צ'קים של לוין בסכום מצטבר של 8.8 מיליון ליש"ט לא כובדו, וחשבון הבנק של שלו נסגר. בשבוע שעבר דווח כי לוין ירד למחתרת, וכי רבים לא שמעו ממנו זה מספר שבועות. ב"לונדון דיילי ניוז" דווח כי הוא מסתתר בקפריסין הטורקית, לאחר שנושיו תבעו ממנו יותר מ-70 מיליון ליש"ט (114 מיליון דולר).

מלבד חובות לדורסמן ולמשקיע הישראלי המתגורר בלונדון, יגאל אהובי, לוין נדרש על-ידי בית המשפט להחזיר לאנשי העסקים הבריטיים בריאן סאוטר ואן גולאג 18 מיליון ליש"ט. השניים טענו כי הם פנו אל לוין כדי שישקיע עבורם 5 מיליון ליש"ט בכמה עסקאות, אך לטענתם מאז העבירו ללוין את הכסף בשנה שעברה, לא שמעו ממנו דבר על השקעתם.

התעניין בהפועל

לוין החזיק במספר תפקידים בסיטי של לונדון, כולל סגן יו"ר הוועדה המפקחת של בראמדין אסט מנג'מנט, שהקימה מנהלת ההשקעות ניקולה הורליק, שנודעה בכינוי "סופרוומן הבריטית". הוא ממשיך להיות בעל מניות בבראמדין, אך החברה מסרה כי אינה מעסיקה אותו, וכי הוא מעולם לא נמנה עם חברי מועצת המנהלים העיקרית שלה.

כמו כן כיהן לוין כחבר לא-ביצועי במועצה המייעצת של MG אקוויטי פרטנרס, בית ההשקעות הבריטי שמספק מגוון שירותי בנקאות השקעות. עם זאת, לוין לא שימש מעולם כדירקטור של החברה ולא נמנה עם עובדיה.

מפברואר 1999 כיהן לוין כסגן היו"ר של מועדון הכדורגל לייטון אוריינט, והוא מחזיק ב-6.13% מהמניות של לייטון. במאי 2006 ביקר לוין בישראל והביע עניין ברכישתה של קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב.