אירופה סגרה ברמות שיא שנתיות; BHP ביליטון עלתה ב-2.3%

פוטסי טיפס ב-1.7% והדאקס בלט בעלייה של 1.9% ■ ניקיי איבד 0.2% ■ הנג-סנג הוסיף 1.2% ■ בנק אוף אמריקה: "ל-BHP ביליטון משתלם לרכוש את פוטאש בפרמיום של 30% על מחיר המניה" ■ מניות הנדל"ן הובילו את העליות בסין

שוקי העולם נסחרו היום בעליות שערים, בתמיכת מניות הכרייה והאנרגיה, כאשר הנפט עושה את דרכו לרף הפסיכולוגי של 80 דולר לחבית. מניית נסטלה ריכזה עניין רב לאחר ש-UBS עדכן מעלה את המלצתו למניית נסטלה ל"קנייה" מ"נייטרלי".

המדדים המובילים באירופה סגרו ברמות שיא שנתיות על רקע הציפיות להמשך טוב של עונת הדו"חות שעד כה מצליחה להפתיע לטובה. "השאלה היא רק אם העליות יימשכו או לא. החברות שהצליחו להכות את הציפיות בשוק בשורה העליונה והתחתונה מעידות כי העליות ימשכו", אמר היום מייק לנהוף, האסטרטג הבכיר בברווין דולפין מלונדון.

מניות הבנקים אשר זינקו בכ-175% מאז השפל שרשמו במארס האחרון, הובילו מבחינת נקודות את העליות במדד הפוטסי יורופירסט 300.

המדדים המובילים באסיה נננעלו במגמה מעורבת, כאשר מניות הטכנולוגיה ביפן איבדו גובה בהמשך לירידות של הסקטור הטכנולוגי ביום שישי בוול סטריט. מנגד, מניות הנדל"ן הובילו את העליות בבורסות של שנחאי והונג קונג.

"השוק נראה מעט עייף", אמר ג'סטין גלגר מ-RBS. "וול סטריט החליטה לתמוך בעמדה כי החדשות הטובות כבר מגולמות בשוק, כך שהקונסולידציה שכולם מדברים עליה הולכת ומתקרבת. על אף זאת, אני עדיין מרגיש בנוח לגבי מצבו של השוק".

ביפן, הפרוטוקולים של ישיבת הבנק המרכזי של יפן (BOJ) מספטמבר חושפים כי חברי הועדה המוניטרית של הבנק עדיין לא בטוחים באשר להתאוששות הכלכלה העולמית וחוששים מפני התפוגגות ההשפעה של חבילות התמריצים. רבים ב-BOJ הסכימו כי חל שיפור במצבה של הכלכלה העולמית, אך באותה נשימה הם ציינו כי קצב ההתאוששות אינו ודאי כלל.

ניקיי 225 ירד ב-0.21% ל-10,236 נקודות ■ הנג-סנג עלה ב-1.2% ל-22,200 נקודות ■שנחאי המשולב עלה ב-2.1% ל-22,182 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.9% ל-4,792 נקודות

בזירת המטבעות, הדולר מאבד 0.2% ל-90.84 ין לדולר.

ל-BHP ביליטון משתלם לרכוש את פוטאש

במחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה מריל לינץ', מעריכים כי ענקית הכרייה BHP ביליטון יכולה להגדיל את ההכנסות על ידי רכישת יצרנית האשלג פוטאש בפרמיום של 30% על מחיר המניה.

מחלקת המחקר של UBS עדכנה מעלה את המלצתה למניית ענקית המזון נסטלה ל"קנייה" מ"נייטרלי", עם מחיר יעד של 50 פרנק שוויצרי למניה.

מניות הנדל"ן בסין, China Vanke, Gemdale ו-Poly Real Estate עלו בכ-3% עד 4.5% לאור מכירות טובות מהתחזיות וצפי לרווחים גבוהים במיוחד.

מניות הכרייה והאנרגיה, רויאל דאטש של , בריטיש פטרוליום , פטרוצ'יינה וסנוק ריכזו עניין לאחר שמחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר עלה ביום שישי ב-1.2% ל-78.53 דולר לחבית בנעילה.

מניות הטכנולוגיה איבדו גובה לאור סימנים כי הצרכנים בארה"ב עדיין נמנעים מרכישת מוצרי טכנולוגיה; סמסונג , סוני , TDK .

רונין הגדילה אחזקותיה ב- AVT ל-51%

AVT המייצרת מערכות ראיית מכונה ממוחשבת (Machine Vision) לבקרה ואבטחת איכות עבור תעשיית הדפוס, מדווחת כי חברת רונין ניהול השקעות הודיעה כי הגדילה את אחזקותיה ל-2,704,567 מניות ומחזיקה היום ב- 50.9% מזכויות ההצבעה בחברה.

"חברת רונין רואה באחזקתה ב- AVT השקעה בעלת פוטנציאל משמעותי לצמיחה וליצירת ערך. הגדלת האחזקות ב- AVT הן עדות לאמון הרב שיש לקבוצה ב- AVT, בהנהלתה ובעובדיה. מאז כניסתנו, בפברואר 2008, להשקעה ב- AVT הגדלנו את אחזקתנו בחברה באופן עקבי", אמרה נורית נחום, מנהלת רונין.

נציין כי ב-1 באוקטובר 2007 השלימה AVT את רכישת חברת GMI ונכסי הקניין הרוחני שלה. חברת GMI היא ספקית של מערכות בקרת צבע במעגל סגור (CLC), ניהול צבע ותוכנות דיווח, ומערכות שליטה ובקרה מרוחקות להזרקת דיו, עבור בתי דפוס מובילים, מערכות עיתונים וליצרני מכבשי דפוס ברחבי העולם.