מכרז לידר: דן דוד מוביל, גם דני ברק בתמונה

וההערכות הן כי איש העסקים דן דוד , באמצעות קרן ATE, הוא שיזכה במכרז.

שאלת השליטה העתידית לידר השקעות , זרוע הפעילות העיקרית של שרפ"ג (שרם פודים גרופ) תוכרע הערב, וההערכות הן כי איש העסקים דן דוד, באמצעות קרן ATE, הוא שיזכה במכרז. מלבד דוד, גם דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון , ועובדיו הגישו הצעה לרכישת לידר השקעות וחלק מלידר שוקי הון, אולם הצעתו של ברק לא עמדה בעקרונות ובמבנה שהציבו הגופים המוסדיים לרכישת השליטה בחברה.

מחזיקי האג"ח להם חייבת החברה כ-220 מיליון שקל, וכן בנק לאומי, שהחוב כלפיו מסתכם ב-135 מיליון שקל, יכריעו הערב בין שתי ההצעות.

נציין כי צביקה בארינבוים החליט שלא להתמודד במתווה הנוכחי, אך ביקש להשאיר לו את האפשרות להתמודד שוב, אם ישונה מתווה המכרז. לפי המתווה שקבעו הגופים המוסדיים, המשקיע שייבחר יידרש להזרים 65 מיליון שקל ללידר השקעות, כנגד הקצאת 50.1% ממניות החברה וכן הקצאת אג"ח במסגרת הסדר אליו יגיע עם מחזיקי אג"ח מסדרה ד' . מחזיקי האג"ח המליצו כי ההסדר יכלול תשלום מזומן, הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 36 מיליון שקל, סדרת אג"ח להמרה בהיקף של כ-50 מיליון שקל, וכן הקצאת 16% ממניות לידר השקעות.

בעלי המניות של החברה, יצחק שרם, יאיר פודים ורובין צימרמן, מעוניינים להישאר עם אחזקה של כ-20% בהון.

הצעתו של ברק כללה רכישת 25.1% ממניות לידר השקעות, וכן אופציות הניתנות להמרה למניות, שיהוו יחד 50.1% ממניות החברה. כן הציע ברק כי ירכוש מניות וכתבי אופציה של לידר שוקי הון, החברה הבת אותה הוא מנהל, בהיקף של כ-33% מהונה. במסגרת ההסדר עם מחזיקי האג"ח הציע ברק כי יעביר לידיהם 18% ממניות לידר שוקי הון. ברק הגיש הצעתו יחד עם 28 מעובדיו שרשאים להצטרף להשקעה, בהיקף של עד 40% ממנה.

כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, הצעתו של ברק - אם תתקבל - תמומן על ידי קרן פלנוס מזנין מקבוצת ויולה.