איילון רוכשת את הקרנות וניהול התיקים של קואטרו

היקף הנכסים הנרכש עומד של כ-430 מיליון שקל, ותמורתם תשלם איילון כ-5.3 מיליון שקל לפחות

חברת איילון אחזקות, שבשליטת לוי רחמני, רוכשת את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של בית ההשקעות קואטרו, שבבעלות איציק עוז, משה ששון ורונן אידל. היקף העסקה הינו לפחות כ-5.3 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, בהם קבלת אישור רשות ני"ע.

במסגרת העסקה תרכוש איילון את פעילות ניהול התיקים של קואטרו, בה מנוהלים נכסים בהיקף של כ-162 מיליון שקל, בתמורה לסך שלח כ-1.5 מיליון שקל; ואת קואטרו קרנות נאמנות, המנהלת נכסים בהיקף של כ-272 מיליון שקל (מהם 14 מיליון שקל מניהול התיקים של בית ההשקעות), בתמורה לאחוזים מדמי הניהול העתידיים שירשמו הקרנות לאורך מספר שנים, אך לא פחות מ-3.75 מיליון שקל, במספר תשלומים.

השלמת שינוי המערך הפיננסי

עם רכישת הפעילויות של קואטרו, איילון משלימה מהלך לשינוי מערך הפיננסים בקבוצה. בספטמבר האחרון רכשה החברה את פעילות ניהול התיקים של בית ההשקעות פריזמה מידי בית ההשקעות אקסלנס. את פעילות הפיננסים באיילון מוביל נועם ברורמן, המחזיק ב-24% ממניות בית ההשקעות איילון פתרונות פיננסים.

לפי ההערכות, באיילון צפויים להתמקד כעת בביסוס והגדלת הפעילות הפיננסית הקיימת בקבוצה. באיילון מציינים כי "רכישת קרנות הנאמנות ופעילות ניהול התיקים האמורות תואמת את האסטרטגיה של הקבוצה, להרחיב משמעותית את פעילותה בשוקי ההון והפיננסים, במקביל להרחבת פעילותה בתחומי החיסכון לטווח ארוך".

סוכני הביטוח איציק עוז ומשה ששון ושותפם רונן אידל, רכשו את השליטה בקואטרו בתחילת 2008, לאחר שככל הידוע רכשו 60% ממנה לפי שווי של כ-6 מיליון שקל. בסוף 2008 השלושה רכשו את אחזקות השותפים האחרים בחברה - האחים שי ועומר זבולון. בחודשים האחרונים, ועל רקע הרגולציה הגוברת והיקרה על ניהול פעילויות חיסכון ארוך טווח, בית ההשקעות הוציא את ניהול קופות הגמל לגוף חיצוני, בעוד הוא משווק את הקופות. כעת, כפי הנראה, קואטרו תעסוק גם בשיווק קרנות נאמנות.