וול סטריט: עליות בדאו וב-S&P 500 לרמות שיא שנתיות

גלובס tv פוטאש זינקה ב-6.7% על רקע הערכות למכירתה בפרמיה של 30% ■ CIT עלתה ב-8.5% ■ אודיוקודס הוסיפה עוד 6.5%

המשקיעים חזרו מהסופ"ש עם תאבון והמסחר בוול סטריט נסגר בעליות. הדאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.96% והגיע לרמת 10,090 הנקודות, שיא שנתי במדד זה כשגם במדד ה-S&P 500 נרשמה עלייה בשיעור דומה וגם בו נקבע שיא שנתי. זאת על רקע תקוות כי השבוע עמוס הדו"חות הרבעוניים טומן בחובו הפתעות לטובה. המשקיעים מושפעים גם מהמשך נסיגת הדולר ועליית הסחורות כשהנפט התקרב הערב ל-80 דולר. בשוק ממתינים לדו"חות אפל שיפורסמו בסיום המסחר.

"עד כה, מגמת הדו"חות היתה חיובית. החברות עדיין מנהלות בקרת עלויות מוצלחת, כפי שראינו ברבעון הקודם, אולם כעת, גם המכירות מפגינות התפתחות חיובית. השילוב בין שני הדברים אמור להשפיע לטובה על השוק", אמר מנפרד הופר, אנליסט ב-LGT ניהול הון. רווחי החברות האמריקניות ברבעון השלישי צפויים להכות את תחזיות האנליסטים, מה שיוביל להעלאת תחזיות, שבתורן, יתמכו בהמשך הראלי עד סוף השנה. כך מעריכים בנומורה הולדינגס.

סין צריכה להגדיל את הוצאותיה

בכנס על אסיה אמר הערב יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ברננקי: "המשבר הוכיח - יש לטפל בעיוותי הסחר העולמי", "המשבר מיקד את אור הזרקורים על הצורך ההולך וגובר ברפורמות במערכת הפיננסית ובתיקון העיוותים בסחר העולמי". ברננקי מנסה למעשה לשכנע את סין לאפשר את ייסופו של היואן ובכך לצמצם את העודף המסחרי שלה מול ארה"ב. בנאום שנשא אתמול בוועידה של ה'פד' בסן פרנסיסקו, אמר ברננקי שהמשבר הפיננסי העולמי מעיד על הצורך באיזון גלובלי. ברננקי לא אמר במפורש מהו האיזון הנדרש, אולם הפרשנים בארה"ב מעריכים כי הוא התכוון לכך שמדינות עם חובות, כגון ארה"ב, צריכות לחסוך יותר ומדינות עם עודף כמו סין צריכות לבזבז יותר.

"מדד ה-S&P 500 נשאר בטריטוריה החיובית ונראה שהוא מתחזק בהשוואה לנאסד"ק", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "התמיכה עדיין ב-1,065 נקודות וההתנגדות ב-1,100-1,120 נק'. לטווח הקצר אפשרי דשדוש או תיקון קל למטה מתחת להתנגדות. המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת עלייה".

בגזרת הסחורות - המתכות, ובראשן הזהב, רשמו עליות. הזהב סגר בעלייה של 0.6% לרמה של 1,058 דולר לאונקייה. הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגר ביום שמיני רצוף של עליות בעלייה של 1.4% ל-79.61 דולר לחבית.

אכזבה לבנאים

מדד ה-NAHB - המדד של איגוד הבנאים הלאומי בארה"ב המעיד על מידת הביטחון בענף הבנייה, לחודש אוקטובר, ירד ל-18 נק' לעומת צפי שיעלה ל-20 נק', זאת לאחר שבחודש הקודם עד על 19 נק'. בכך לא הצליח המדד להשלים רצף של 7 עליות. נציין כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות - משמעה כי רוב המגיבים לסקר מאמינים כי התנאים בענף עדיין חלשים.

ממתינים לדוחות אפל ובעיקר למכירות ה-iPhone

מניית פוטאש רושמת עליות חדות ומרכזת מחזורים גדולים על רקע ההערכות שפרסמו כלכלני מריל לינץ' לפני תחילת המסחר, כי ענקית הכרייה BHP ביליטון עשויה לרכוש את החברה לפי מחיר של 125-130 דולר למניה המשקף פרמייה של כ-30% ביחס למחיר המניה בפתיחה, ידיעה זו הוכחשה ע"י BHP ביליטון.

המיליארדר קארל אייקן הציע לדירקטוריון של CIT Group כי יהיה בעל ההתחייבות החיתומית להלוואות בהיקף של 6 מיליארד דולר לחברת הפיננסים המצויה בקשיים, הצעה זו תחסוך להרכתו כ-150 מיליון דולר בתשלומי עמלות ל-CIT.

חברת הטלפוניה ספרינט נקסטל הודיעה כי תרכוש את חברת iPCS בתמורה ל-831 מיליון דולר במזומן, תרכוש את כל מניות החברה בתמורה ל-24 דולר למניה, ובכך מסיימת ספרינט מערכה משפטית ארוכה בינה לבין שותפתה הקטנה יותר בתחום הסלולר. בנוסף תיקח ספרינט על עצמה חוב בהיקף 405 מיליון דולר של שותפתה.

לאחר הנעילה, אפל צפויה לדווח על רווח של 1.42 דולר למניה עבור הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה, לעומת 1.26 דולר למניה ברבעון המקביל. הנושא החם בדו"חות החברה יהיה כמובן מכירות ה-iPhone.

מנגד, רווחיה של טקסס אינסטרומנטס ברבעון השלישי צפויים לקטון ל-39 סנט למניה, אל מול 43 סנט ברבעון השלישי של 2008.

על רקע עליית מחירי הסחורות - חברות כדוגמת אלקואה ו-בריק גולד , מרכזות ענין.

תשובה נחשף למשקיעים האמריקנים

קבוצת דלק הודיעה היום כי לאחר שקיבלה את אישורי רשות ני"ע האמריקנית היא משיקה תוכנית ADR באמצעותה תגביר את חשיפתה לציבור המשקיעים האמריקני. התוכנית, שנועדה להשיג סחירות של ניירות-ערך זרים בארה"ב, תאפשר לכל משקיע אמריקני, לרכוש תעודות סחירות של 'דלק' שיונפקו על ידי Citi. כבר היום תחל תעודת ה-ADR של קבוצת דלק להיסחר בארה"ב והסימול שלה הוא: DGRLY. עד כה נסחרת חברה אחת של הקבוצה בארה"ב, חברת דלק US בבורסת ה-NYSE.

אורמת טכנולוגיות הודיעה היום כי תפעל בשיתוף פעולה עם חברת סאנדיי בהשקעה בפרויקטי אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית בישראל, בהספק כולל של 36 מגוואט ובהשקעה המוערכת בכ-720 מיליון שקל. בהתבסס על התעריפים הצפויים והכפופים עדיין לאישור רשות החשמל הציבורית, ההכנסות השנתיות הצפויות לכשיושלמו המתקנים, יעמדו על כ-110 מיליון שקל (כ-30 מיליון דולר ארה"ב). ההשקעה תמומן במימון פרויקטים טיפוסי (Non-Recourse) שכולל מרכיב חוב של כ-80%. האנליסט של פועלים אמר היום "אנו סבורים כי גיוון הפורטפוליו יאפשר לאורמת להיכנס לאזורים חדשים, ולהגדיל את פוטנציאל הצמיחה שלה לשנים הבאות" והותיר המלצתו על "תשואת שוק".

החטיבה האמריקנית של אלביט מערכות הודיעה כי זכתה באישור רשות התעופה האמריקנית FAA למערכות הראיה החדישות מתוצרתה מסוג GAViS המיועדות למסוקי סיקורסקי.

ריטליקס הודיעה היום כי באסיפת בעלי המניות השנתית אושרה הקצאה פרטית של מניותיה בהתאם להסכם שנחתם ב-3 בספטמבר. במועד זה דיווחה החברה על הגעה להסכם השקעה מחייב עם קבוצת יוצאי אמדוקס, במסגרתו יעזוב בארי שקד, מייסד ריטליקס ומי שנמצא בה במשך 27 שנים, את החברה. על פי ההסדר, תשקיע קבוצת אלפא - הכוללת את אלי גלמן, בועז דותן, נחמיה למלבאום, אבינועם נאור ומריו סגל - בין 15.3 ל-32.9 מיליון דולר בריטליקס, במסגרת מהלך מורכב למדי, שדרש את אישורם של בעלי המניות בחברה.

ל"גלובס" נודע כי אלווריון תפטר בין 20 ל-25 עובדים בישראל, כבר בתקופה הקרובה.

טבע הודיעה בסוף השבוע כי הגישה תביעה כנגד חברת מיילן בגין הפרת פטנט, בכדי למנוע ממנה להשיק גרסה גנרית של הקופקסון. טבע טוענת כי הפטנטים על התרופה מוגנים עד מאי 2014. הגשת התביעה מובילה למהלך טקטי המונע באופן אוטומטי מה- FDA לאשר את הגרסה הגנרית במשך 30 חודשים או עד שתתקבל החלטת בית המשפט.

מניית אודיוקודס ממשיכה לטפס לאחר שקפצה בכ-7% ביום ו' בוול סטריט. מאחורי העליות במניה עומדת סקירה של מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, אשר העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"תשואת חסר" והקפיץ את מחיר היעד למניה ל-3.5 דולר מ-1.75 דולר, מחיר הגבוה בכ-30% ממחיר השוק.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]