משכירי דירות היזהרו - רשות המסים מאחוריכם: תציב סורקים שיאתרו דירות מושכרות לא מדווחות

המידע שיספקו הסורקים יוצלב עם נתונים מודיעיניים ועם מידע מהרשויות המקומיות ■ נסרדישי בכנס יועצי המס: "ענף הנדל"ן הינו אחד מיעדי הרשות המרכזיים לשנת 2010, זאת לאור הגידול במכירת דירות להשקעה"

רשות המסים תציב סורקים שיאתרו דירות מושכרות שלא דווחו לרשויות המס - כך גילה היום (ב') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס יועצי המס באילת.

לדברי נסרדישי, ענף הנדל"ן הינו אחד מיעדי הרשות המרכזיים לשנת 2010, זאת לאור ההתעוררות הגדולה והגידול במכירת דירות להשקעה. "התחושה היא", אמר נסרדישי, "שלא על כל העסקים משולם מס".

לדבריו, בכוונת הרשות לאתר משכירי דירות שאינם מדווחים על הכנסות מהשכרות, תוך הצלבת נתוני נדל"ן מרשויות מקומיות ובשילוב סריקות שטח ומידע מודיעיני.

בהתייחס לקבוצות הרכישה ולוועדה שהקים לבדיקת הנושא אמר נסרדישי, כי התחושה היא שהמס הנחסך בקבוצות הרכישה הינו המע"מ.

בנושא נתוני גבייה ותחזיות גבייה אמר נסרדישי, כי בתחזית הגבייה לשנת 2010 - לראשונה מזה שנים - היקף המסים העקיפים עולה על היקף המסים הישירים: 93 מיליארד שקל ממסים עקיפים לעומת 85 מיליארד שקל ממסים ישירים. לדבריו, שינויי החקיקה ב-2009 מסתכמים בחצי מיליארד שקל, בעוד שינויי החקיקה ב-2010 יתבטאו ב-3.7 מיליארד שקל.

לדבריו, "ישראל היא בין המדינות המערביות שעוברות את המשבר בצורה הטובה ביותר. באנגליה, גרמניה ואפילו בארה"ב הגירעון ירקיע שחקים, ואילו ישראל שמרה על המסגרת של 42 מיליארד שקל".

לדבריו, "אל לנו לחיות באשליות. המשבר לא מאחורינו, אם כי אנו בנקודת יציאה. התבשרנו כי האבטלה קטנה, וזה נותן תקווה. יחד עם זאת, כל משבר כזה עצום משאיר בדרך מפגעים שצריך לתקן אותם. אחד הנושאים זה כל הסדרי החובות בנושא אג"ח קונצרני, ובעניין זה הוצאנו חוזר באחרונה".

מסלולי המס למשכירי דירות

* מסלול פטור - פטור ממס עד סכום של 4,500 שקל בחודש על השכרת דירה

* מסלול מס שולי - תשלום בהתאם לשיעור המס של המשכיר (במסלול זה ניתן לקזז הוצאות)

9 מס בשיעור של 10% - מס מופחת בשיעור של 10% ללא יכולת לקזז הוצאות כלשהן