הבית הלבן: "אובמה בוחן את כל האפשריות ליצירת משרות"

יועצי הבית הלבן הדגישו כי הממשל עדיין אינו מוכן להתחייב לצעדים נוספים ■ ולרי ג'ארט: "יש לנו גירעון פדרלי עצום, ואנחנו חייבים לנסות להקטין אותו. במקביל, חשוב לנו להמריץ את הכלכלה"

היועצים של הבית הלבן מסרו אתמול (א') כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוחן את כל האפשרויות הקיימות ליצירת משרות חדשות ומתוכן יצירת חבילת תמריצים נוספת כדי להוציא את המשק מהמיתון העמוק ולהתמודד עם האבטלה והגירעון התקציבי, שנמצא בשיאו. למרות זאת הם הדגישו כי הממשל עדיין אינו מוכן להתחייב לצעדים נוספים.

"הכל נמצא על השולחן", אמרה היועצת הבכירה, ולרי ג'ארט. "יש לנו גירעון לאומי עצום, ואנחנו חייבים לנסות להקטין אותו. במקביל, חשוב לנו להמריץ את הכלכלה", אמרה ג'ארט. "נצטרך לחכות קודם כדי לראות שחבילת התמריצים מוכיחה את עצמה".

נציין כי טרם נעשה שימוש ביותר ממחצית חבילת הסיוע הראשונה, בהיקף של 787 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על 9.8% עם יותר מ-4 מיליון עובדים שפוטרו השנה, הגירעון התקציבי עומד על 1.4 טריליון דולר והחוב הלאומי הגיע ל-11.9 טריליון דולר.

היועץ הבכיר של אובמה, דיוויד אקסלרוד, טען כי הוא צופה צמיחה כבר ברבעון השלישי של השנה. עם זאת, אקסלורד התריע בפני הממשלה שלא תחדל מיוזמותיה למען התאוששות הכלכלה מוקדם מדי, משום שהדבר עשוי להחזיר את הכלכלה חזרה למצב של מיתון.