ינקי מרגלית: "אנו קרובים ליום בו הטכנולוגיה תעבור את מוח האדם"

הדברים נאמרו בהשקת שבוע היזמות העולמי, שייערך בין ה-15 ל-21 בנובמבר

אורח הכבוד של אירוע ההשקה היה היזם ינקי מרגלית, מייסד ומנכ"ל אלדין לשעבר ויזם חברתי: "על-פי כל קנה מידה ומשוואה אנו קרובים ליום בו ישתנו חוקי המשחק והטכנולוגיה תעבור את מוח האדם, לא רק מנטאלית כי אם גם ביכולות של הבנה, הפנמה והסקת מסקנות. הדבר יגרום תגובה, ובכוחנו להחליט האם זאת תהיה תגובה חיובית או תסריט שלילי. אני צופה שהטכנולוגיה המתקדמת תוליד אף תנועת מחאה חברתיות שירגישו מאוימות באופן ישיר מההתפתחויות".

ינקי ביקש לקשר בין התחזיות הללו לבין פעילות יזמית, "להערכתי בכל הנוגע ליזמות ההיי-טק אנו קרובים לקצה ההתפתחות. האתגר הגדול שעומד היום בפני היזמים, הוא כיצד ליצור כלים לחברה ולאנשים היודעים לחיות בצורה טובה".

מרגלית הוסיף ואמר כי מי "שחושב שההיי-טק ימשיך לצמוח ולשגשג במדינה בה אין שלום, אין שלווה ויש לעומת זאת בידוד עולמי, אלימות בשיאה והשלטים מתנהלים בצורה נהנתנית, טועה טעות גדולה".

שבוע היזמות העולמי, נועד לעודד צעירים מכל העולם לחשיבה יצירתית ולראות ביזמות אמצעי למימוש עצמי, מתוך תפישה שאזרחים עצמאים הם תשתית לקהילות חזקות יותר ולכלכלות משגשגות. בשנה שעבר השתתפו בפרויקט כ-80 מדינות ו-3 מיליון איש ברחבי העולם.