המיליארדר אייקן מציע עזרה ל-CIT ; המניה מזנקת ב-11.61%

קארל אייקן הציע לתת ערבות להלוואה בסך 6 מיליארד דולר לבנק האמריקני CIT המנסה להימנע מפשיטת רגל ■ אייקון צופה כי הערבות שלו תחסוך לבנק כ-150 מיליון דולר בעמלות של ההלוואות מבנקים

המשקיע המיליארדר קארל אייקן הציע לתת ערבות להלוואה בסך 6 מיליארד דולר לבנק האמריקני CIT, המנסה בנחרצות לאחרונה להימנע מפשיטת רגל.

בהודעה של אייקן שפורסמה היום (ב') אמר כי ההצעה שלו תאפשר לחלק גדול מבעלי האג"ח לרכוש כ-6 מיליארד דולר של אג"ח "בטוח" לפי שווי השוק ההוגן שלהם.

אייקון צופה כי הערבות שלו תחסוך לבנק כ-150 מיליון דולר בעמלות של ההלוואות מבנקים. הוא טוען כי בנקים רבים ירצו להעניק מימון בתנאי של ארגון מחדש בהנהלת CIT. בנוסף, המיליארדר ציין כי הוא לא רואה שום סיבה לזה שמועצת ההנהלה הנוכחית של CIT עדיין שולטת בחברה.

בעקבות ההודעה, מניית CIT Group מזנקת ב-11.61% בוול סטריט ונסחרת ברמה של 1.25 דולר למניה.

נזכיר כי ביום שישי האחרון, בנק CIT ובעלי החוב פרסמו תיקון להסדר האג"ח שאושר על ידי דריקטוריון הבנק וועדה של בעלי החוב, 40 דקות בלבד לפני שפנה להגנה מפני נושיו לפי צ'פטר 11. מטרת הסדר הנושים, עליו הוכרז ב-1 לאוקטובר, היא לשכנע את בעלי האג"ח של 31 מיליארד דולר.

תנאי ההסדר המתוקן כוללים, בין השאר; מנגנון לזירוז התשלום על אג"ח חדשות, קיצור משך החיים של אג"ח חדשות בשישה חודשים והגדלת היקף ההון המוצע לאג"ח משועבד המשקף את ההסכם שהושג בין הבנק למרבית בעלי החוב. לפחות שתי קבוצות של משקיעים לחצו על הבנק לשם קבלת הצעה משופרת של הסדר האג"ח.

CIT שהוקם לפני 101 שנים נקלע לקשיים מימוניים ותזרימיים לאחר שלקוחותיו חוששים לכספם החלו למשוך בהמוניהם את הכספים המופקדים בו.