אקזיט סיני לאינפיניטי: מכרה אחזקות בדיגיטל צ'יינה ברווח של 6.5 מיליון ד'

שווי השקעתה של אינפיניטי בדיגיטל צ'יינה עלה ל-25 מיליון דולר ■ אינפיניטי מכרה בלוק מניות שנרכש לפי 2.43 דולר הונג קונג למניה בספטמבר 2008 תמורת 6.8 דולר הונג קונג למניה ובכך יצרה למשקיעיה רווח של פי 2.5 על השקעתם בתוך כשנה

אקזיט ישראלי בסין: קרן Infinity I-China, הקרן הסינית-ישראלית של אינפיניטי, הודיעה היום על מימוש כ-40% מהשקעתה בחברת שירותי המחשוב דיגיטל צ'יינה (DC) תמורת כ-11 מיליון דולר. הקרן רכשה לפני כשנה בלוק מניות של DC בהיקף של כ-9 מיליון דולר, ולאחר המימוש היום נשארו בידיה מניות בשווי של כ-14 מיליון דולר. כך, שעל הנייר צפויה הקרן לרווח של פי 2.5 על ההשקעה והמניות נמכרו ברווח של 6.5 מיליון דולר.

העניין של קרנות ההון סיכון הישראליות בסין כבר הניב אקזיטים ישראליים. קרן I-China היא כבר השנייה של אינפיניטי שמיועדת לשוק הסיני. היקפה כ-300 מיליון דולר, והיא הוקמה בשותפות עם CSVS, קרן הון סיכון סינית, כלל מקבוצת אי.די.בי והבנק לפיתוח סין. אי.די.בי הצטרפה כאחת המשקיעות הבולטות, עם כ-50 מיליון דולר, מה שגם תרם ודאי למינויו של אבי פישר, המשנה ליו"ר חברת האחזקות, ליו"ר הקרן. בקרן השקיעה גם גלנרוק של לאון רקנאטי.

הקרן מנסה לשמש כגשר עבור יוזמות עסקים סיניות-ישראליות בשני הכיוונים, בעבר הוערך כי השקעתה ב-DC יצרה שותף סיני טבעי לחברות ישראליות מתחום ה-IT. המימוש הנוכחי הוא מההשקעה השנייה שביצעה הקרן בחברת שירותי המחשוב הסינית. בספטמבר אשתקד רכשה הקרן מניות של חטיבת השירותים של צ'יינה דיגיטל - DCITS, בהיקף של כ-15 מיליון דולר, שבאינפיניטי לא מימשו אותן עד כה.

לדברי אמיר גל אור, שותף מנהל בקרן I-China: "לאינפיניטי יש עדיין השקעה משמעותית בדיגיטל צ'יינה, המבוססת על ההערכה כי החברה ממשיכה להיות מבטיחה".