פוקס מתרחבת בחו"ל: חתמה על הסכמים במדינות נוספות

הסכמי הסיטונאים נחתמו בספרד, איטליה, יוון ופולין, ונבחנת אפשרות לפתיחת חנויות פוקס במדינות אלה ■ הראל ויזל למגזין "פירמה": "חד-משמעית, פוקס יהיה מותג בינלאומי"

חברת פוקס מרחיבה את פעילותה בחו"ל: ל"גלובס" נודע כי בחודש האחרון חתמה פוקס על מספר הסכמים עם סיטונאים למכירת אופנת פוקס בחו"ל. ההסכמים נחתמו עם סיטונאים במדינות ספרד, איטליה, יוון ופולין.

עוד נודע כי במקביל מנהלת פוקס משא-ומתן עם הסיטונאים בפולין, ספרד ויוון לפתיחת רשת חנויות פוקס במדינות אלה. אם המשא-ומתן יבשיל לידי הסכם, יהפכו אותם סיטונאים לזכייני פוקס במדינות אלה.

למרות שלפוקס רשת חנויות בהפעלה ישירה ברוסיה המונה 8 סניפים, היא חתמה בימים האחרונים גם על הסכם לשיווק סיטונאי ברוסיה. לדברי אילת לוי-פלד, סמנכ"ל השוק הבינלאומי בפוקס, הפעילות הסיטונאית ברוסיה תהיה ערוץ נוסף לשיווק המותג, ולפי ההסכם, הסיטונאי לא יהא רשאי למכור את המותג פוקס לחנויות בקניונים שבהם פועלת חנות של פוקס.

פוקס פעילה היום ב-13 מדינות בחו"ל עם 250 נקודות מכירה, ש-127 מתוכן הן חנויות עצמאיות, ו-123 הן 'שופ אין שופ' בחנויות כלבו. בתאילנד, סין ופנמה מרוכזת עיקר הפעילות בחנויות כלבו. בסין ותאילנד יש לפוקס את מספר נקודות המכירה הרב ביותר, 63 ו-59 בהתאמה, ואילו ברומניה יש לפוקס את מספר חנויות ה'סטנד אלון' הגדול ביותר (42 חנויות). במהלך 2010 צפויה פוקס לפתוח חנויות ראשונות גם בסרביה.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירות פוקס לזכיינים בחו"ל ב-37 מיליון שקל, שהיוו כ-14% מכלל מכירות החברה.

מנתוני חברת פוקס עולה כי בין ינואר לספטמבר השנה הסתכמו כלל מכירות זכייני פוקס בחו"ל בלמעלה מ-40 מיליון דולר.

בהתייחס לפעילות בחו"ל אומר מנכ"ל פוקס, הראל ויזל, בכתבה במגזין "פירמה" שמתפרסם היום (ג'), כי "חד-משמעית, פוקס יהיה מותג בינלאומי. כבר היום, לפחות ב-6-7 מאותן מדינות שאנו פועלים בהן, אנחנו שחקן רציני ואנחנו ממשיכים ומתפתחים. יש מדינות מסוימות שבגלל המיתון ההתפתחות בהן נעצרה - כמו למשל ברומניה, ויש מדינות שלא הושפעו - כמו תאילנד, שב-2009 הפעילות בה הוכפלה".