מנכ"ל חדש לחברת אל-על: מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף אליעזר שקדי

(עדכון) - שקדי גבר במירוץ לתפקיד על שלמה לירן וגיורא בר-דעה ■ שקדי יחל בתפקידו ב-1 בינואר לאחר חפיפה של חודשיים עם רומנו ■ "פרטים לגבי תנאי העסקתו של שקדי כמנכ"ל יפורסמו בדיווח מיידי לאחר אישורם"

דירקטוריון אל-על, שהתכנס היום (ד') בשעות אחר-הצהריים כדי לבחור את זהות המנכ"ל החדש לאל-על , בחר לתפקיד את מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף אליעזר שקדי.

"את תפקידו זה יחל שקדי ב-1 בינואר 2010, לאחר תקופת היערכות וחפיפה של כחודשיים עם המנכ"ל הנוכחי, חיים רומנו". נאמר בהודעת החברה לבורסה וכן כי "פרטים לגבי תנאי העסקתו של שקדי כמנכ"ל החברה יפורסמו בדיווח מיידי לאחר אישורם".

שאלת בחירת המנכ"ל לא אמורה היתה לעלות בישיבה הנוכחית, ולא הופיעה בסדר היום של הישיבה המתוכננת, אולם אתמול (ג') בשעות הערב הועברה לדירקטורים הודעת עדכון, ולפיה גם נושא זה יעמוד על סדר היום.

הדירקטורים התבקשו להכריע בין 3 מועמדים סופיים: שקדי, שלמה לירן וגיורא בר-דעה, אולם הדעה הרווחת היתה כי שקדי יזכה לתמיכת רוב הדירקטורים.

אלוף (במיל') אליעזר שקדי הוא בעל תואר ראשון במתימטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בניהול מערכות מבית הספר ללימודי מוסמכים של הצי במונטריי, קליפורניה.

האלוף במיל' אליעזר שקדי מנכ"ל אל על הנכנס אמר הערב: "הובלת אל על בריאתי זה אתגר אדיר ואני אוהב אתגרים. אל על חברה מיוחדת במינה. אני מודה על הבחירה על האמון שמועצת המנהלים נתנה בי. אני חושב שבנוסף להיותה של אל על חברה ציבורית, היא נכס אסטרטגי למדינת ישראל ובעלת משמעות אמיתית לכל אזרח ישראלי ולכל יהודי ברחבי העולם".