יואב בורגן: דו"חות ביוג'ן - חדשות טובות לקופקסון של טבע

אנליסט לידר שוקי הון מציין את פוטנציאל התחרותי המוגבל לקופקסון מכיוון ה-Tysabri של ביוג'ן ■ בהחלט ייתכן שמטופלים ב-Tysabri ייקחו הפסקות תקופתיות מהשימוש בתרופה, לטובת טיפולים אחרים דוגמת הקופקסון

יואב בורגן מלידר שוקי הון, פרסם היום סקירה מעודכנת על מניית טבע , לאחר דו"חות הרבעון השלישי של ביוג'ן שפורסמו אתמול (ג'). לטענתו, התוצאות העלו אינדיקציות חיוביות נוספות אצל יצרנית התרופות הישראלית באשר לפוטנציאל התחרותי המוגבל לקופקסון מכיוון ה-Tysabri, המתחרה בקופקסון של טבע.

מהדו"חות של ביוג'ן עולה כי מכירות תרופת ה-Tysabri צמחו ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-207 מיליון דולר.

למרות זאת, הדו"חות הראו כי קצב הצטרפות המטופלים החדשים הואט כאשר עננת מחלת ה-PML ממשיכה לרחף מעל לעתיד ה-Tysabri. מאז ההשקה המחודשת של ה-Tysabri בקיץ 2006, דווחו על 13 מקרים של המחלה המוחית הנדירה והקטלנית.

מנהלי ביוג'ן ציינו אתמול, לאחר פרסום הדו"חות, כי הסיכון לחלות ב-PML אכן גובר ככל שמטופל מקבל יותר זריקות של Tysabri והחברה מצויה כיום בדיונים עם ה-FDA לצורך עדכון ההתוויה של ה-Tysabri.

בורגן מעריך כי שינוי ההתוויה של ה-Tysabri כמתואר לעיל בהחלט עשוי להביא לכך שמטופלים ב-Tysabri ייקחו הפסקות תקופתיות מהשימוש בתרופה, וייתכן שלטובת טיפולים אחרים דוגמת הקופקסון.

חדשות מעורבות מבחינתה של טבע, הגיעו מכיוון ה-Avonex, תרופת הטרשת הנפוצה בעלת נתח השוק השני בגודלו לאחר הקופקסון של טבע. ביוג'ן דיווחה, כי מכירות ה-Avonex ברבעון השלישי של השנה כמעט ולא צמחו לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-580 מיליון דולר (צניחה במכירות הבינלאומיות אשר קיזזה גידול של 8% במכירות בארה"ב).

יואב בורגן חוזר על המלצת "קנייה" למניית טבע עם מחיר יעד של 54 דולר שמשקף פרמיה של 5.3% ממחיר הסגירה של אתמול.

טבע נחשבת ליצרנית התרופות הגנרית הגדולה בעולם. עם זאת כמעט שליש מהכנסות טבע מגיעות ממוצרים מקוריים, ובראשם הקופקסון, המניב לקופתה, כ-600 מיליון דולר ברבעון ויותר.