מובילאיי יוצאת לגיוס נוסף לפי שווי של 700-800 מיליון דולר

ספקית המערכות לאיתור חריגה מנתיב הנסיעה מתכוונת לגייס 30-50 מיליון דולר בהובלת המשקיעים הקיימים בחברה ■ הערכות: זהו סבב גיוס אחרון לפני הנפקה או מכירה

כבר יותר מחצי שנה שבהיי-טק הישראלי מחכים לגיוס הבא של ספקית המערכות לאיתור חריגה מנתיב הנסיעה, Mobileye. עד כה היה מדובר בכוונות כלליות בלי תאריך, שווי ברור או משקיעים ספציפיים, אולם לאחרונה קיבלה החברה החלטה לצאת באופן רשמי לגיוס. את הגיוס, של עד 50 מיליון דולר, יובילו המשקיעים הקיימים - רובם משוק הרכב הישראלי. עד כה גייסה מובילאיי כ-100 מיליון דולר, וההערכות הן כי מדובר בסבב גיוס פרטי אחרון, לפני הנפקה או מכירת החברה.

מובילאיי הוקמה ב-1999 על-ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, המכהן כיום כמנכ"ל. המערכת שלה יודעת להבחין בשינויי נתיב של הרכב, בקירבה מסוכנת לרכב שכן, או באלמנטים שונים בכביש, וזאת באמצעות מצלמה בודדת ומערכת מבוססת שבב לניתוח התמונה. את המערכת מוכרת החברה בשני שווקים - ה-After Market, כלומר עבור מכוניות קיימות, וכן מול יצרניות הרכב עצמן, בהן גם BMW, וולבו וג'נרל מוטורס.

נזכיר, כי החברה הוכתרה בין הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" לשנת 2005/6.

לאומי ושות' מתלבטת

הגיוס הגדול האחרון של מובילאיי היה לפני כשנתיים, אז נכנס גולדמן זאקס להשקעה בחברה לפני שווי עצום של כ-600 מיליון דולר, בהשקעה שכללה מיני אקזיט למשקיעים הקיימים, לצד סכום של כמה עשרות מיליוני דולרים שנכנס לחברה. בסוף 2008 הצטרפה גם זרוע ההשקעות של לאומי, לאומי ושות', להשקעה של כ-10 מיליון דולר בחברה, בשווי דומה לזה שהוצב לה בעת ההשקעה של גולדמן זאקס. השווי בו מתכוונת מובילאיי לבצע את הגיוס הנוכחי גבוה אף יותר, ועל פי הערכות מגיע לסדרי גודל של 700-800 מיליון דולר.

לעלייה בשווי הייתה סיבה. לדברי המנכ"ל אבירם, החברה גילתה להפתעתה כי הביקוש למוצריה הוכפל למרות המשבר, שכן המתחרות זנחו בעקבותיו את מאמצי הפיתוח של מוצרים דומים. "אנחנו צריכים להגדיל את מאמצי הפיתוח, כדי לענות על הדרישה הגוברת למוצרים שלנו", מסביר אבירם את הגיוס. החברה הספיקה להיכנס בשנה האחרונה ליותר מ-70% מיצרני הרכב, על פי הערכות גם בשוק היפני.

בחברה מעוניינים לגייס 30-50 מיליון דולר, וככל הנראה גם גולדמן זאקס ולאומי ושות' יצטרפו לגיוס. בינתיים, מתרכזים בלאומי ושות' בפעילות של בנקאות השקעות, ומחפשים לצרף משקיעים מוסדיים בשוק הישראלי. מבנק לאומי נמסר בתגובה כי "לא הוחלט עדיין לגבי השקעה נוספת במובילאיי".