סין צמחה בקצב של 8.9% ברבעון - המהיר ביותר מזה שנה

זאת לעומת 7.9% ברבעון השני, אך פחות מתחזית האנליסטים לגידול של 9% ■ הייצור התעשייתי התרחב ב-13.9% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד - הקצב המהיר ביותר מזה שנה

סין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב ויפן, צמחה בקצב המהיר ביותר מזה שנה במהלך הרבעון השלישי של השנה, בתמיכת חבילת תמריצים של 568 מיליארד דולר וגידול שיא במתן הלוואות.

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין הודיעה כי התמ"ג של סין צמח בקצב שנתי של 8.9% ברבעון השלישי, לעומת 7.9% ברבעון השני, אך פחות מתחזית האנליסטים בסקר של "בלומברג" לגידול של 9%.

"הכלכלה הסינית לא רק צומחת בקצב המהיר ביותר מזה שנה, אלא גם ממשיכה להאיץ", אמר או פרפרט, האסטרטג הראשי בבית ההשקעות קנטור פיצג'רלד.

נתוני הצמיחה המעודדים מאותתים על כך שקובעי המדיניות בסין עשויים לצמצם את מתן ההלוואות ואת תוכנית התמריצים. עם זאת, נכון לעכשיו, גורמים רשמיים בסין מסרו כי בכוונתם להשאיר את המדיניות הנוכחית על כנה.

נתוני מאקרו נוספים שפורסמו היום מראים כי ההשקעה בנדל"ן בערים של סין גדלה ב-33.3% בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה לעומת גידול של 33% בשמונת החודשים הראשונים של 2009.

הייצור התעשייתי התרחב ב-13.9% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד - הקצב המהיר ביותר מזה שנה.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בסין ירד ב-0.8% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד - הירידה המתונה ביותר מאז פברואר. בהשוואה לחודש אוגוסט, האינפלציה גדלה ב-0.4%. מדד המחירים ליצרן (PPI) נפל ב-7% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.