רבעון שיא לצ'ק פוינט: ההכנסות עלו ב-16.9% ל-233.6 מיליון דולר

בכך עוקפת ענקית האבטחה את תחזיות האנליסטים, שציפו ממנה לרשום רווח של 49 סנט למניה על הכנסות של 230.7 מיליון דולר ■ הרווח על-פי כללי החשבונאות המקובלים GAAP הסתכם ב-91.5 מיליון דולר

הרבעון השלישי היה רבעון שיא לצ'ק פוינט, דבר שלא אופייני לרבעון שלישי שהוא בדרך כלל חלש יותר", כך אמר היום יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, במסיבת עיתונאים שערכה החברה. צ'ק פוינט פרסמה את דוחות הרבעון שבו הצליחה לעקוף את תחזיות השוק, לעמוד ברף העליון של תחזית ההכנסות שמסרה בעבר, ולעקוף את תחזית הרווח. "התוצאות שלנו היו טובות מאוד בכל מדד אפשרי", אמר שויד.

צ'ק פוינט, המספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, רשמה שיאי הכנסות ורווח ברבעון החולף. בעוד שהאנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של 230.7 מיליון דולר, הציגה צ'ק פוינט הכנסות של 233.6 מיליון דולר, עלייה של 17% ו-4.5% ביחס לרבעונים המקביל והקודם בהתאמה. 146.8 מיליון דולר מסך ההכנסות הגיעו מעדכוני תוכנה, תחזוקה ושירותים, והיתר ממכירת מוצרים ורישיונות.

שויד ציין שהמוצרים החדשים שהשיקה החברה לאחרונה, בהם Smart-1 ו-Power-1, תרמו כמה מיליוני דולרים להכנסות הרבעוניות. אזור גיאוגרפי שבלט לטובה היה אסיה-פסיפיק. "באסיה הייתה קפיצה של 27% בהכנסות", אמר שויד. "זה אזור שכבר שנים אנחנו חושבים שיש בו פוטנציאל, אבל לא בהכרח מצליחים לממש אותו. ברבעון השלישי חל שינוי, אנחנו רואים שם סימנים טובים ואנחנו מרוצים". שויד הוסיף שגם בארה"ב התוצאות היו טובות, ובאירופה הן היו "סבירות", כהגדרתו.

הרווח הנקי על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם ב-91.5 מיליון דולר, ובנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות בגין תגמולים לעובדים (Non-GAAP) עמד הרווח על 109.5 מיליון דולר. כך, הרווח למניה הגיע ל-52 סנט, 3 סנט מעל תחזיות האנליסטים וסנט אחד מעל הרף העליון של תחזיות החברה.

"אנחנו בהחלט שמחים שעקפנו את התחזיות. בדרך כלל התחזיות שלנו ריאליסטיות, ולעקוף אותן זו הפתעה חיובית", אמר שויד. "עשינו זאת למרות שלא חל שינוי דרמטי בכלכלה והדולר החלש לא עבד לטובתנו".

שויד וסמנכ"לית הכספים, טל פיין, ציינו שהיחלשות הדולר גרעה 1-2 סנט מהרווח למניה. בכל הקשור למצב השוק, שויד אמר כי "נכון שעכשיו הכול נראה יפה וורוד, אבל אני לא חושב שיש ביקושי יתר או שלקוחות ממהרים להגדיל רכישות". לדבריו, "אנשי המכירות שלנו מעודדים, אבל עדיין מוקדם להכריז על שינוי דרמטי".

"נשמח לבצע עוד רכישות"

החברה סיפקה היום גם תחזית לרבעון האחרון של השנה, בו היא מצפה לרשום הכנסות של 245-268 מיליון דולר, בעוד שתחזית השוק היא ל-253.1 מיליון דולר. בכך יסתכמו ההכנסות השנתיות ב-897.3-920.3 מיליון דולר, צמיחה של 11%-14% ביחס ל-2008.

בשורה התחתונה צ'ק פוינט צופה רווח של 53-60 סנט למניה (112.2-127 מיליון דולר) על בסיס Non-GAAP, לעומת תחזית השוק ל-54 סנט למניה. כך, הרווח השנתי Non-GAAP יסתכם ב-1.97-2.04 דולר למניה (417-431.8 מיליון דולר), לעומת 1.78 דולר למניה ב-2008.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון החולף מזומנים בהיקף של 126.1 מיליון דולר ובקופתה יש כ-1.7 מיליארד דולר, סכום נכבד שאמור להספיק לרכישות נוספות. הרכישה האחרונה שביצעה צ'ק פוינט הייתה בסוף 2008, כשרכשה מנוקיה את עסקי האבטחה שלה תמורת 57.5 מיליון דולר. "אם נמצא, נשמח לבצע עוד רכישות", אמר שויד.

בינתיים המשיכה החברה לרכוש מניות של עצמה (Buy Back), כשברבעון השלישי היא רכשה 1.8 מיליון מניות תמורת 50 מיליון דולר. היא נאלצה לשלם עבור המניות יותר מבעבר, מכיוון שלאחר תקופה ארוכה בה דשדשה מניית צ'ק פוינט בין 19 ל-25 דולר, לאחרונה היא עקפה את רף ה-30 דולר, וכעת שווי החברה בנאסד"ק הוא 6.3 מיליארד דולר. מספר בתי השקעות העלו לאחרונה את מחירי היעד למניה. "נראה שהסנטימנט חיובי יותר, ואני מקווה שימשיך כך", אמר שויד.