הפרופ' היס נותר יציב על כיסאו

אולי נעים להיות שיאן שכר בישראל, אבל אין תענוג גדול בזיהוי גופות מדי יום

למרות שהועמד לדין משמעתי על תפקוד כושל במכון לרפואה משפטית, ולמרות שהואשם בלקיחת רקמות מגופות מנותחים ללא אישור המשפחות (התיק נסגר), פרופ' יהודה היס לא זז מכיסאו. לא רק שהוא לא הולך לשום מקום, הפתולוג הראשי של ישראל שב לככב השבוע בראש טבלת שיאני השכר בשירות המדינה.

66,614 שקל ברוטו בחודש. זה השכר שהציב אותו בצמרת. הרבה מדי? לא בטוח. רופאים בכירים ברמתו שעוסקים בכירורגיה, מרוויחים לעתים פי-2 ואף פי-3 בזכות הקליניקות הפרטיות שמפרנסות אותם מצוין. פרופ' היס, לעומת זאת, לא יכול לעבוד באסותא או במדיקל סנטר. בשוק הפרטי אין ביקוש כנראה למנתחי גופות.

כיף להיות שיאן שכר. החשיפה התקשורתית יכולה להיות מאוד לא נעימה, אבל התלוש בתחילת כל חודש מנחם. מצד שני, לא בטוח כמה כיף להיות היס. כמעט מדי יום הוא צריך לזהות גופות שאפילו במשטרה לא יכולים לעכל.

כשאתם יושבים בסלון ומצטמררים מהרצח של משפחת אושרנקו, היס הוא האיש שצריך לקבוע לאיזה עומק חדר הסכין בחזהו של הפעוט והאם הסבתא נדקרה בשנתה, או שהיא ניהלה קודם מאבק עם הרוצח. מיטב המותחנים ההוליוודיים, מיטב הסצנות המזוויעות של ניתוחי הגופות רגע לפני שמפענחים את הפשע, הם עוד יום אחד בחייו של הפתולוג מאבו כביר. במחשבה שנייה, אפשר לשלם לו קצת יותר. *