דרהי חידש המו"מ עם תשובה לרכישת מניות דלק בהוט

מגעים ראשוניים בין חברת דלק לבין איש העסקים, פטריק דרהי, בנוגע לאפשרות מכירת אחזקות דלק בהוט. לאחרונה התחדשו המגעים בין הצדדים והם צפויים להימשך בקרוב.

ככל הנראה דלק יזמה את חידוש המגעים, כיוון שהיא המעוניינת לצאת מהוט על רקע העובדה שדרהי הפך להיות בעל המניות הגדול בחברה, ועל רקע העובדה שהשקעתה בחברה הפכה להיות אחזקה פיננסית בלבד ומעורבותה בנעשה בחברה פוחתת.

עוד נודע שבין הצדדים ישנם כרגע פערים לגבי המחיר שדלק מעוניינת לקבל - מחיר שגבוה מ-35 שקלים למניה. בעת שדרהי נכנס להוט לפני כמה חודשים המחיר שהיה מוכן לשלם עמד על 33.5 שקלים למניה, אך בעת הצעת הרכש האחרונה שפירסם המחיר עלה ל-35 שקלים, ובמסגרתה הוא רכש 12% מהמניות וכך הגדיל את חלקו ל-32.77%.

דלק מחזיקה בהוט 15.96% מהמניות, ודרהי, כאמור, מחזיק 32.77% מהמניות. במידה וירכוש את חלקה של דלק הוא יגיע דרהי בקירוב ל-48.96% מהמניות. עם זאת, לא מדובר בניסיון השתלטות של דרהי על החברה, וההבנה עם יתר בעלי המניות היא שהדברים ייעשו תוך כדי שיתוף פעולה. דרהי הוא שותף אסטרטגי בהוט, ולכן מעורבותו בנעשה בחברה צפויה להתרחב.

לאחרונה ביקרו את דרהי בצרפת יו"ר החברה, איזיה צ'ציק, והמנכ"ל, הרצל עוזר, והתרשמו עמוקות מהביצועים של חברות הכבלים שמנהל דרהי, ומשיעורי הרווחיות הגבוהים שהוא משיג מהן. *