פייזר ישראל לאחר מיזוג Wyeth: "לא ממהרים לעשות שינויים"

השבוע הושלמה רכישת הענק של חברת התרופות המובילה בעולם, פייזר , את חברת התרופות Wyeth ב-67 מיליארד דולר ■ בישראל משווקים מוצרי Wyeth כבר 68 שנה על-ידי חברת ניאופרם

השבוע הושלמה רכישת הענק של חברת התרופות המובילה בעולם, פייזר , את חברת התרופות Wyeth ב-67 מיליארד דולר. עתה ניגשת החברה לתהליך האינטגרציה המורכב.

מבחינת השוק הישראלי, ההשפעה העיקרית של העסקה תהיה העובדה שמוצרים מוכרים של Wyeth, כגון אדוויל, צנטרום ועוד תרופות מרשם רבות אשר אינן מוכרות לרוב הציבור, הופכים כעת לרכוש פייזר.

בישראל משווקים מוצרי Wyeth כבר 68 שנה על-ידי חברת ניאופרם, שבבעלות משפחת פורר. זהו אחד מהסכמי הייצוג הארוכים בעולם התרופות.

ניאופרם עלתה לאחרונה לכותרות כאשר בעליה, משפחת פורר, ביצעו מהלך ראשון של יציאה לחו"ל כשהודיעו על כוונתם לרכוש ב-300 מיליון דולר את גולדשילד הבריטית.

ממשיכים את הקיים

לפייזר נציגות עצמאית בישראל, וניתן היה לשער כי הפעילות הזו תעבור אליה, אך לדברי עופרה פיינמסר, מנכ"לית פייזר ישראל, בינתיים אין החלטה כזו. "אנחנו לא ממהרים לעשות שינויים", היא אומרת. "בכל העולם ממשיכים בינתיים בהסדרים הקיימים לשיווק המוצרים החדשים. נשמח להמשיך את השותפות עם ניאופרם".

פיינמסר מוסיפה כי "ההבדל העיקרי הוא כי העוצמה המשולבת של משווקי מוצרי פייזר בישראל עולה בעקבות העסקה. ביחד, אנחנו עכשיו בין המשווקים המובילים בארץ".

אף שפייזר היא חברת התרופות הגדולה בעולם עוד לפני ההסכם, הרי שבישראל היא פועלת באמצעות סניף עצמאי רק כעשור ולא הייתה החברה המובילה ברוב הקטגוריות. החיבור עם Wyeth, מעמיד כעת את פעילות פייזר ישראל בעמדת הובלה.

באשר לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות, פייזר משקיעה בחברת Quark Biopharma (לשעבר QBI) ולאחרונה השקיעה קרן הון הסיכון של פייזר בחברת Navocure.

לדברי פיינמסר, יש כוונה להרחבת הפעילות הזו בהמשך.