מדוע עזב ירום הודו?

מה חשב לעצמו אורן כשהוא הגיע לחברה ששמה "דלק נדל"ן"? האם הוא חשב שהוא יהיה אחראי על ארגון קורסי מקרמה ובישול

אנחנו מודים שמעולם לא שמענו תירוץ כה מקורי לפרישה מתפקיד של מנכ"ל, כפי ששמענו מפיו של ירום אורן, שעזב את דלק נדל"ן לאחר חודש בלבד בתפקיד. יש מנכ"לים שפורשים כדי "לבלות יותר זמן עם משפחתם" (עלק, איפה בדיוק הייתם 20 ו-30 שנה? הילדים כבר יצאו מהבית), יש מנכ"לים שעוזבים משום ש"מיצו את תפקידם" (כלומר נבעטו מתפקידם), אבל ירום אורן עזב את דלק נדל"ן כי אין לו מושג בנדל"ן.

סליחה? יושבת ועדת איתור בדלק נדל"ן (זו האופנה הנלעגת שהנחיל בנק ישראל במקרה של בנק הפועלים), בוחנת מועמדים, סורקת את המשק, יושבת על המדוכה, קוראת את הרזומה, שואלת מסביב, מראיינת מועמדים, בוחרת את אורן, הדירקטוריון מאשר את אורן ו... אופס - עכשיו מתברר כי כל העבודה הזו היתה בשביל לבחור מועמד שאין לו בכלל ניסיון בנדל"ן. אז מה בדיוק עשתה ועדת האיתור, ואיך בדיוק אישר הדירקטוריון מועמד שאין לו בכלל ניסיון בנדל"ן? מה, היא נשבתה בקסמו?

ובכלל, מה חשב לעצמו אורן כשהוא הגיע לחברה ששמה "דלק נדל"ן"? האם הוא חשב שהוא יהיה אחראי על ארגון קורסי מקרמה ובישול בבניינים של דלק נדל"ן ברחבי העולם? או, אולי, לארגן בכל נכס סדנאות רוחניות, כמו רייקי, הילינג, שיאצו, צ'י קונג, דיקור ומדיטציה קבלית, שאולי יעזרו לשפר במשהו את מצבה של דלק נדל"ן?

או-קיי, בואו נהיה רציניים לשם שינוי. ברור לנו שאורן לא פרש משום שהוא פתאום הבין שהוא לא מבין בנדל"ן. הוא בעצמו אמר באחד מראיונות הפרישה איתו כי דלק נדל"ן לא נמצאת במצב טוב, ושלח יותר מרמז ואצבע מאשימה לעברה של ההנהלה הקודמת, בראשותו של איליק רוז'נסקי. "צריך לשאול איך החברה נוהלה לפני כן והאם נוהלה כמו שצריך. האם מישהו עשה את עבודתו כמו שצריך", אמר אורן.

זה ברור לנו שאורן הציץ ונפגע, התרשם וברח. מה שצריכה עכשיו רשות ניירות ערך לעשות הוא לגרום לאורן לשתף את הציבור ברשמיו מדלק נדל"ן - ולא למכור לו תירוצים מגוחכים על ניסיון בנדל"ן.

eli@globes.co.il