ניק לוין, איש העסקים פושט הרגל: "מוני פנאן לא השקיע אצלי"

כך מדווח "ישראל היום" ■ לוין: "שמישהו יראה לי דואר אלקטרוני שמוני שלח לי, או העברה בנקאית, או הפקדה בחשבונות שלי" ■ אבנר קופל ממינהלת הליגה לגל"צ: "ידעתי על עסקיו של פנאן - אך לא היה מתפקידי לדווח"

קצת פחות משבוע לאחר התאבדותו של מוני פנאן, לשעבר מנהלה של קבוצת מכבי תל-אביב בכדורסל, ולאחר שבוע של שמועות, חדשות והערכות לגבי ה"בנק" שניהל פנאן, בו השקיע כספים בהיקפים של מיליוני דולר, מתגלים פרטים חדשים בפרשה.

כזכור, אחד החשדות קשר את שמו של פנאן לאיש העסקים הבריטי שנעלם לאחרונה והוכרז כפושט-רגל. לפי ההערכות שהיו בשוק ועל-פי דיווח מעיתון ה"טיימס", "פנאן הפך לערוץ הכסף של ניק לוין בישראל".

עיתון "ישראל היום" מפרסם הבוקר (א') ראיון של העיתונאי רון קופמן עם ניק לוין ממקום מחבואו בלונדון. בין השאר לוין אומר בראיון כי בניגוד לשמועות, מוני פנאן לא השקיע אצלו ולא היתה בינהם היכרות אישית, פרט למפגש יחידי באחד ממשחקי הפיינל-פור בכדורסל של מכבי תל-אביב באירופה.

"אני רוצה שמישהו יראה לי איזשהו דואר אלקטרוני שמוני שלח לי, או העברה בנקאית, או הפקדה בחשבונות שלי" אמר לוין.

כזכור, "גלובס" דיווח על קשרים של לוין עם מיקי דורסמן ועם דניאל יאמר ועל חובות כספיים כבדים שהוא חייב להם. בראיון אישר לוין את העסקים שלו עם השניים, אך לא בסכומים שפורסמו. לטענת לוין, מיקי דורסמן השקיע אצלו 3 מיליון דולר - ולא 30 מיליון כפי שפורסם. לוין אומר שעם יאמר הוא "עשה טעויות", שהסתכמו בחוב של 15 מיליון דולר.

אבנר קופל: ידעתי על עסקיו של פנאן

בתוך כך התראיין הבוקר אבנר קופל, יו"ר מינהלת ליגת העל בכדורסל, לגלי צה"ל, והודה כי בניגוד לכל הגורמים המקורבים למוני פנאן, שטוענים בשבוע האחרון כי לא ידעו על העסקים שניהל - הוא דווקא כן ידע.

קופל טען כי גם כתבי הספורט בכל העיתונים הגדולים, שאמונים על הכיסוי של מכבי תל-אביב בכדורסל, ידעו על העסקים של פנאן, וכי הם היו מחוייבים לדווח על זה. "כל הכתבים והעיתונאים שמכסים את מכבי ב-20 השנה האחרונות ידעו על עסקיו של פנאן בוודאות, והם אלה שיש להם את הבמה לפרסם ולדווח - ובכל זאת הם בחרו שלא לעשות כך", אמר פנאן.

קופל טען כי גם אם ידע על עסקי פנאן - זה לא היה מתפקידו ומעניינו לדווח על כך לרשויות, שכן "לפי הבנתי העסקאות בוצעו בהסכמה מלאה, ואין זה מקומה של מינהלת הליגה להתערב בעניינים האלה, ואילו לכתבים והעיתונאים - להם יש עניין ובמה לדווח והם לא עשו כן", אמר קופל.

כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם ב"גלובס" כי רשות המסים אישרה באופן רשמי, בתשובה לפניות "גלובס", כי "בעקבות המידע בפרשת מוני פנאן וההתפתחויות בנושא, היא מבצעת פעולות בדיקה נוספות". הרשות זימנה ותזמן לחקירה אנשים ממכבי תל-אביב, כולל אנשי מינהלה, מאמנים - ואולי גם את הנהלת מכבי.