השבוע בוול סטריט: ממתינים לנתוני הצמיחה ולדו"חות הכספיים

המיתון הסתיים: כלכלת ארה"ב צמחה כנראה בקצב שנתי של 3.2% ברבעון השלישי ■ בין החברות המדווחות: סרגון, צורן, וריזון, רדוויז'ן, אקסון מובייל, נובל אנרג'י, שברון, פרוקטר אנד גמבל ואופיס דיפו

לאחר שדחפו את המדדים בוול סטריט לרמה הגבוהה ביותר מזה כשנה בעידוד הדו"חות החיוביים של חברות מובילות, המשקיעים הוכיחו כי הם ממהרים לצאת מהשוק ברגע שהם מבחינים בסימנים המאותתים על מהמורות בהמשך הדרך.

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט המשקיעים יזכו להזדמנויות רבות להיכנס או לצאת מהשוק, כשהם ממתינים לשלל נתוני מאקרו ודו"חות כספיים שעשויים לשנות את המגמה.

עד כה, חברות הנסחרות במדד S&P 500 הצליחו ברובן לעקוף בקלות את תחזיות האנליסטים. מתוך 199 חברות במדד שפרסמו את תוצאות הרבעון עד יום חמישי שעבר, 81% הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים - השיעור הגבוה ביותר מאז 1993. כך לפי סקר של "תומסון רויטרס". 149 חברות במדד S&P 500 צפויות לפרסם דו"חות וארבע חברות הנסחרות בדאו ג'ונס.

נכון לעכשיו, אנליסטים חוזים כי רווחי החברות בוול סטריט נפלו ב-18% בממוצע ברבעון הקודם, לעומת צפי לירידה של 25% ברווחים לפי תרחישים מוקדמים יותר.

נתוני התמ"ג יעמדו השבוע במרכז העניינים בארה"ב, כאשר התחזיות מדברות על קצב צמיחה שנתי של 3.2% - סימן מובהק ליציאתה של הכלכלה האמריקנית מהמשבר החריף ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

המדיניות המוניטרית המרחיבה של הפדרל ריזרב, בשילוב עם תוכניות הסיוע הפיסקאליות של ממשל אובמה, סייעו לכלכלה האמריקנית לצאת מהבוץ ברבעון השלישי.

ארה"ב יצאה מהמיתון

ביום שלישי יתפרסם מדד S&P קייס-שילר לבחינת מחירי הבתים ב-20 הגדולות בארה"ב וכן מכירות הבתים החדשים בחודש ספטמבר. המכירות צפויות לעלות ל-440 אלף יחידות מ-429 יחידות באוגוסט, בחודש הבא יסתיימו הקלות המס שמעניק הממשל לרוכשי הבתים, מה שגורם לדאגה בארה"ב שמא מכירות הבתים יירדו או לכל הפחות קצב המכירות יואט בעקבות כך. בשעה 16:00 (שעון ישראל) יתפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר שצפוי לעלות ל-54 נקודות מ-53.1 נקודות. כמו כן יתפרסם מדד אמון הצרכנים של ABC, סקר הייצור של הבנק הפדרלי בריצ'מונד.

ביום רביעי יתפרסמו ודו"ח מלאי הנפט לשבוע שעבר. ב-14:30 (שעון ישראל) יתפרסמו הזמנות מוצרים בני קיימא שצפויות לעלות ב-1% בספטמבר לאחר ירידה של 2.4% באוגוסט. כמו כן יתפרסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש ספטמבר שצפויות לגדול ב-2.6% לעומת גידול של 0.7%. ב-13:00 (שעות ישראל) יתפרסם נתון הבקשות למשכנתאות בחודש אוקטובר.

נתוני התמ"ג של ארה"ב יתפרסמו ביום חמישי, ב-14:30 (שעון ישראל) וכאמור, צפויים להצביע על קצב צמיחה שנתי של 3.2% ברבעון השלישי של השנה מהתכווצות של 0.7% ברבעון השני. הכלכלה האמריקנית התכווצה במשך 4 רבעונים רצופים - הרצף הארוך ביותר מאז החלו הרישומים ב-1947. ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני התכווץ התוצר בארה"ב ב-3.8%, הנפילה החדה ביותר מזה כ-70 שנה. באותה שעה יתפרסם נתון מספר דורשי העבודה החדשים במשק האמריקני שצפוי לעלות ל-523 אלף דורשי עבודה באוקטובר. כמו כן יתפרסמו נתוני ההוצאה לצריכה פרטית.

ביום שישי יתפרסמו נתוני הוצאה והכנסה פרטית ומדד ה-PCE, מדד מנהלי הרכש שיקגו, סנטימנט הצרכנים מישיגן ומדד עלות התעסוקה לרבעון השלישי.

חברות האנרגיה ויצרניות כלי הרכב מדווחות

ביום שני יתפרסמו דו"חות ווית' , רדיושק .

ביום שלישי: ביידו ,אי-טרייד , דיימלר , ואלרו אנרגי .

ביום רביעי: גלקסו סמית' קליין ,הרמוניק וסאפ .

ביום חמישי: אסטרה זנקה , בורגר קינג, CME (חברת האחזקות של בורסת שיקגו) , קולגייט פלמוליב , אקסון מובייל , קלוג , מוטורולה , מיילן , נובל אנרג'י , אופיס דיפו , פרוקטר אנד גמבל ,

ביום שישי: שברון .

ממתינים לדו"חות סרגון, וריזון ונייס

ביום שני יתפרסמו דו"חות צורן , סרגון , סיליקום , וריזון .

ביום שלישי יתפרסמו דוחות די.אס.פי גרופ ,

ביום רביעי: נייס , אטיוניטי , סיוה .

ביום חמישי יתפרסמו דו"חות איזיצ'יפ, רדוויז'ן ,