רשת הום סנטר נקנסה ב-112 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים

זאת לצד התחייבות בסך 40 אלף שקל שלא לחזור על העבירות ■ הרשת ומנהל הסחר שלה הורשעו בהטעיית צרכנים, באי-הודעת פרטים במכירה מיוחדת ובאי-סימון טובין

קנס בסך 112 אלף שקל הוטל היום (א') על רשת הום סנטר ומנהל הסחר שלה בגין הטעיית צרכנים, אי-הודעת פרטים במכירה מיוחדת ואי-סימון טובין, זאת בנוסף להתחייבות כספית בסך 40 אלף שקל שלא לחזור על העבירות.

כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רחל בורנשטיין ממחוז חיפה והצפון של משרד התמ"ת, כולל 3 אישומים.

מהאישום הראשון עולה כי בקיץ 2008 יצאה רשת הום סנטר במבצע מכירות שפורסם בשלטי חוצות ובתשדירי טלוויזיה, תחת הכותרת: "קונים ב-200 שקל ומעלה ומקבלים הנחה של 50% מסכום הקניה בקניות הבאות". בפועל, התברר, ההחזר בשיעור 50% בתווי הקנייה הותנה ברכישת מוצרי הרשת בסכום שהוא פי שלושה משווי תווי הקנייה עצמם, וכל זאת תוך תקופה של 20 יום בלבד.

בפרסומי החברה לא הופיעו התנאים הנ"ל, ובכך הוטעו הצרכנים בעניין מהותי בעסקה, והוסתרו מהם תנאים מהותיים במכירה מיוחדת.

באישום השני הורשעה החברה בציון המילה "מבצע" ליד טובין שהוצעו למכירה באחד מסניפיה במחיריהם הרגילים. האישום השלישי עוסק בהעדר סימון בעברית של פריטים שהוצעו למכירה בסניף קריית שמונה של רשת הום סנטר.

שופטת בית משפט השלום בחיפה, יעל פרדלסקי, הרשיעה כאמור את החברה ואת מנהל הסחר שלה בהטעיית צרכנים, באי-הודעת פרטים במכירה מיוחדת ובאי-סימון טובין, והטילה על הרשת קנס בסך 102,000 שקל, לצד התחייבות בסך 40 אלף שקל שלא לחזור על העבירות. מנהל הסחר נקנס בסכום של עשרת אלפים שקל והוחתם על התחייבות בסך 5,000 שקל לשנתיים.

יש לציין כי הרשת הורשעה כבר לפני כ-9 חודשים בעבירות צרכנות, וגם אז הוטל עליה קנס.

ממשרד התמ"ת נמסר כי המשרד ימשיך לעקוב אחר חובת העוסקים למסור מידע אמיתי ומלא לצרכנים.

דובר הום סנטר מסר בתגובה: "אנו מכבדים את פסק הדין ופועלים למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

* אליעזר פישמן, בעל השליטה בהום סנטר, הוא בעל השליטה ב"גלובס".