אסיף ינוב גידולים מבקשת מפרק זמני; חייבת כ-30 מיליון שקל

(עדכון) - החברה, בבעלות אייל ישראל, עוסקת בשיווק תוצרת חקלאית ייחודית וירקות ■ הודיעה לספקים כי "עקב לחץ הבנקים ועל מנת לשמור על הלקוחות והמוניטין, תופעל פעילותה של אסיף באמצעות קבוצת מרינה"

חברת אסיף ינוב גידולים, הנמצאת בבעלות אייל ישראל, פנתה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה למנות את רו"ח חן ברדיצ'ב כמפרק זמני לחברה.

ל"גלובס" נודע כי היקף חובותיה של החברה עומד על כ-30 מיליון שקל. כמחצית מהחוב הוא לבנקים דיסקונט, לאומי ובנק אגוד, והיתר לספקים.

ביתו הפרטי של אייל ישראל שבמושב ינוב משועבד לבנק לאומי, ובבנקים שוקלים את צעדיהם המשפטיים. בהקשר זה יצויין כי לבנקים אין שיעבוד שוטף, ולכן ייתכן כי הם יהיו מנועים מלהגיש בקשה לכינוס נכסים.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אהוד גינדס, נטען כי לחברה אין מקורות מימון להמשך פעילותה, וכי נדרש למנות מפרק זמני שיבחן בין היתר מה ניתן לעשות.

עו"ד גינדס אומר היום ל"גלובס": "הבנקים לחצו עליהם עד לשלב שהם נאלצו לעצור. כרגע עושים בקרת נזקים".

חברת אסיף ינוב גידולים, שנוסדה בשנת 1986, עוסקת בשיווק תוצרת חקלאית כמו פטריות טריות, עשבי תיבול, עלים מצוננים וירקות ברמת מוכנות מתקדמת (ירקות שטופים וחתוכים).

לחברה מחסנים ומרכז לוגיסטי במושב ינוב שבשרון, והיא מספקת את תוצרתה לכ-1,200 בתי עסק. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 50-60 מיליון שקל בשנה.

הבוקר שלחה חברת אסיף ינוב מכתב לספקים, בו היא מודיעה להם על העברת פעילותה לחברת מרינה פטריות הגליל.

במכתב נכתב כי "עקב לחץ הבנקים בחודשים האחרונים ועל מנת לשמור על הלקוחות והמוניטין, תופעל פעילותה של אסיף באמצעות קבוצת מרינה, שהסכימה להיחלץ לעזרת אסיף במצוקתה".

"מרינה תיטול על עצמה את המשך הפעלתה של אסיף בהיבט ההפצה ללקוחות, רכישה מספקים וכן בהיבטים תפעוליים מקצועיים ומימוניים, תוך ניצול היתרון לגודל", נכתב במכתב. עוד נכתב כי "הסכמת מרינה תאפשר לשמור על רצף השירות ללקוחות כפי שהיה עד היום".

חברת מרינה פטריות הגליל, הנמצאת בבעלות רמו, היא יצרנית של פטריות וירקות ירוקים עליים. ככל הידוע, מרינה היא אחד הנושים של חברת אסיף ינוב.