הממשלה תאריך בשנה זכאות לשכר דירה ל-400 משפחות צד"ל

הזכאות שאישרה הממשלה עומדת על סכום של 2.8 מיליון שקל לשנה, והיא תינתן גם ליוצאי צד"ל שטרם הוסדר מעמדם האזרחי

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית הבוקר (א') את הצעתם של השר יוסי פלד, המופקד על הטיפול באנשי צבא דרום-לבנון, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להאריך את הזכאות לשכר הדירה ל-400 משפחות צד"ל בשנה נוספת, ולהגדיל את גובה הסיוע החודשי.

על-פי ההצעה שהגישו השרים פלד ואטיאס למליאת הממשלה, משרד הבינוי והשיכון יעניק סיוע בשכ"ד ל-400 משפחות צד"ל בשיעור התואם לזה שמקבלים זכאים אחרים חסרי דירה במסגרת תוכנית הסיוע בשכר הדירה של משרד הבינוי והשיכון. הסיוע בשכר הדירה לאנשי צד"ל הסתיים ב-1 באוקטובר 2009.

הזכאות שאישרה הממשלה היום עומדת על סכום של 2.8 מיליון שקל לשנה והיא תינתן גם ליוצאי צד"ל שטרם הוסדר מעמדם האזרחי על פי החלוקה הבאה: יחיד יתוקצב ב-482 שקל לחודש, זוג בכ-759 שקל לחודש, ומשפחות עם 3 ילדים ויותר יתוקצבו בכ-857 שקל לחודש.

השר פלד הודה בתחילת דבריו לשרי הממשלה על התמיכה בו, ואמר כי להחלטה זו חשיבות מכרעת עבור אנשי צד"ל. פלד ציין, כי ממשלת ישראל מסייעת לאנשי צד"ל בתשלום שכר הדירה מאז שנת 2000, עם יציאת צה"ל מדרום לבנון וקליטתם של אלפי אנשי צד"ל בעיקר בצפון הארץ. יש לציין, כי הסיוע הופחת באופן הדרגתי במשך 18 החודשים האחרונים, והסיוע האחרון נע בין 125 שקל ל-284 שקל לכל חודש. סכום זה נמוך נומינלית מרמתו ההתחלתית של הסיוע, ואינו מאפשר ליוצאי צד"ל לכלכל עצמם לאורך החודש מבלי להעמיק את מצוקותיהם הכלכליות.

השר פלד הדגיש, כי למרבית יוצאי צד"ל, בעיקר בני הדור הראשון, אין תעסוקה קבועה או יציבה, והכנסתם השוטפת נמוכה מאוד ואינה מאפשרת את כלכלתם השוטפת, ועל כן הסיוע בשכר הדירה משמעותי ביותר עבורם.

פלד מסיים בימים אלו את כתיבתה של עבודת מטה שכותרתה תוכנית חומש מקיפה עבור המשך הסיוע לאנשי צד"ל וקביעת תאריך סיום לתמיכת המדינה באוכלוסייה זו. במסגרת התוכנית יקדם השר פלד הקמה של מרכז רב משימתי שיפעל כ-one stop center, וידאג לצרכיה המיוחדים של אוכלוסייה זו, ובהם דיור, תעסוקה וחינוך.