חברת ניהול גן העיר תוכל לערער על התוכנית להקמת חניון מתחת לכיכר רבין

השופטת שרה גדות ציינה כי לאור החשש כי התוכנית עלולה לשנות את פניה ואופיה של הכיכר, ולאור חשיבותה הציבורית של הכיכר - מן הראוי להתיר לעותרות לערור בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה כדי לבדוק חשש זה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט לאפשר לחברות פרויקט גן העיר וניהול גן העיר להגיש ערר על התוכנית להקמת חניון תת-קרקעי מתחת לכיכר רבין בתל-אביב לוועדת העררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

בכך הפך בית המשפט את החלטת יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה - מחוז תל-אביב, גילה אורון, שדחתה את בקשת החברות למתן רשות ערר על החלטת הוועדה המחוזית בעניין החניון.

השופטת שרה גדות ציינה כי נענתה לבקשת הערעור, כיוון שקיים חשש כי התוכנית להקמת החניון תשנה את פני הכיכר ואת אופיה, ולאור חשיבותה הלאומית וההיסטורית של הכיכר - מדובר בתוכנית בעלת השלכה רחבה ועקרונית המלווה ברגישות ציבורית מיוחדת.

פרויקט גן העיר הינו הבעלים של קניון גן העיר וחניון גן העיר, הכולל 870 מקומות חניה. חברת ניהול גן העיר הינה חברה לניהול המרכז המסחרי במתחם גן העיר. יוזמת התוכנית להקים חניון תת-קרקעי בכיכר רבין היא עיריית תל-אביב, והעותרות ומתנגדים רבים נוספים הגישו התנגדויות לתוכנית.

חשיבות לאומית

העותרות מבקשות לתת לתוכנית תוקף בכפוף לשינויים, שעיקרם צמצום גודל החניון המתוכנן, כך שבמקום 2,000 מקומות חניה בשטח של 110 אלף מ"ר - יכלול החניון 1,000 מקומות חניה בשטח של 60 אלף מ"ר.

יו"ר הוועדה המחוזית, גילה אורון, שדחתה את בקשת הערעור של העותרות למועצה הארצית, נימקה את החלטתה בכך שהעובדה שכיכר רבין הינה אתר בעל חשיבות היסטורית או לאומית - אין בה כשלעצמה כדי להצדיק מתן רשות ערר למועצה הארצית, וכן בכך שקיים ספק בקביעה לפיה החניון מעורר מחלוקת ציבורית קשה.

השופטת גדות ציינה כי לאור החשש כי התוכנית עלולה לשנות את פניה ואופיה של הכיכר, ולאור חשיבותה הציבורית של הכיכר - מן הראוי להתיר לעותרות לערור בפני המועצה הארצית, כדי לבדוק חשש זה. (עת"מ 2351/06).