המחאה מתחדשת: האופנוענים יפגינו בנתיבי איילון ביום שלישי

מתכננים נסיעה איטית ממחלף הסירה דרך איילון ■ נחמה לנהגים שיתקעו בפקק: שליחי פיצה יגישו פיצות ■ בבוקר יום ד' יעלו 120 רוכבי דו-גלגלי למשכן הכנסת בירושלים, ואל הרוכבים יצטרפו ח"כים התומכים במאבק

מטה המחאה של רוכבי הדו-גלגלי לא מתכנן לזנוח את המאבק, למרות הדחייה בשבועיים שמשרד האוצר נתן להחלת הרפורמה בביטוח האופנועים, החליטו במטה במקביל לפעילות הפוליטית בכנסת, לחזור לכבישים.

ביום ג' הקרוב הקרוב, החל מהשעה 07:00 בבוקר, ייצאו אלפי רוכבי דו-גלגלי ממחלף הסירה לכיוון נתיבי איילון ברכיבה איטית, כדי לדמות נסיעת מכוניות שתמחיש את העתיד הצפוי עם העלאת תעריפי הביטוח: יותר פקקים שיגרמו לעומסי תנועה כבדים.

בסביבות השעה 09:00 יגיעו הרוכבים למחלף השלום בת"א, שם יקבלו הרוכבים פיצות וחומרי הסברה משליחי הפיצות מרשתות "דומינו'ס" ו"פיצה האט" שהצטרפו לאחרונה למאבק הדו-גלגלי. במקביל לפעילותן של רשתות הפיצה בשיירת המחאה, החל מסוף השבוע יקבלו הלקוחות ברשתות אלה פליירים, הקוראים להם לחתום על העצומה נגד העלייה במחירי הביטוח.

כזכור, ביום ד' השבוע, תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת דיון בסוגיית תעריפי הביטוח החדשים. לדיון הוזמן גם המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי. בשעות הבוקר של יום רביעי יעלו 120 רוכבי דו-גלגלי למשכן הכנסת בירושלים, ואל הרוכבים יצטרפו ח"כים התומכים במאבק, כמו סגן יו"ר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), זאב בוים (קדימה), יואל חסון (קדימה) ורוברט טיבייב (ישראל ביתנו).

אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק: "אנחנו עומדים בפני צומת דרכים. מטה המאבק רואה בישיבה הקרובה של ועדת הכלכלה הזדמנות לנקודת מפנה מהותית בהתפתחות הפרשה. ברור לנו כי למרות הדחייה במועד כניסתם לתוקף של מחירי הביטוח החדשים, שר האוצר שטייניץ ומשרדו נשארו אטומים ואינם מתכוונים לוותר על תוכנית העלאת התעריפים. לכן, זה הזמן להמשיך במשנה מרץ להיאבק להשגת מטרתנו הסופית - הורדת מחירי הביטוח למחיר שווה לכל נפש".