שומרים מסך

"שומר מסך", ב' 21:00, ערוץ 10

חובבי כדורגל מכירים את התופעה: יש קבוצות שצריכות לספוג שער כדי להתחיל לשחק. תחושת "הגב אל הקיר" מוציאה מהן אנרגיות שלא הצליחו להפיק מעצמן כל עוד מעמדן היה בטוח.

גם ערוץ 10, כך מתברר, הוא מין קבוצה שכזאת: כל עוד המשיכו בעליו להזרים כספים כדי לכסות את הגירעון הנצבר, התנהלו חלק מהתוכניות בעצלתיים, אבל משחרב הסגירה הונחה על צווארו של הערוץ - הוא החל לייצר טלוויזיה "על 45", כמו שהיו מכנים פעם את התקליטונים המהירים ההם.

"שומר מסך" היא דוגמה טובה לכך: מכל מיני תחקירים על מכשפים שנוגעים למטופלות שלהם בחזה, או תחקירים צרכניים שלעולם לא יוכלו להיות יותר מ"כלבוטק לעניים", נעה התוכנית לכיוון חקירות מורכבות יותר, כאלה שמשטרת ישראל מתקשה לפצח.

את הפרשה שתטופל במסגרת התוכנית הערב (ב') אין כמעט מי שלא זוכר: שני קציני משטרה, צעירים, נאים ומצליחים, חיים באושר עם שני ילדיהם הקטנים, כשלפתע, על-פי הידוע לנו עד כה, נוטל האב את אקדחו, מחסל את כולם ומתאבד.

כבר בעת ההיא נדמה היה כי המשטרה, שבכיריה חשו אי-נוחות רבה לנוכח המקרה, היתה להוטה לסגור את התיק, כשהעובדות היחידות הידועות בו הן אלה שהוזכרו במשפט דלעיל.

כבר אז היו כמה שאלות מטרידות שלא צריך להיות חוקר מיומן כדי להבין שצריך לשאול אותן. אמנון לוי וצוותו שאלו, חקרו - וכרגע הם טוענים כי יש להם פיצוח.

אז אם לא דחוף לכם להידחס הערב עם הערס התורן ל"מונית הכסף" בערוץ 2, אתם מוזמנים לצפות ולגלות של מי היתה היד הנעלמה שטלטלה כך את חייה של משפחה שלמה.