אבן הפינה של ההיי-טק הישראלי

אחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, אולי אפילו "אבן הפינה" של התעשייה הטכנולוגית

אלרון היא אחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, אולי אפילו "אבן הפינה" של התעשייה הטכנולוגית. החברה, שהוקמה על ידי עוזיה גליל בדירה קטנה בחיפה בשנת 1961, הפכה לזרוע ההשקעות הראשונה שפעלה בישראל בתחום ההיי-טק, ולמעשה הייתה פעילות ההיי-טק הפרטית הראשונה שנוסדה בישראל.

במשך השנים, יצאו מאלרון חברות שמובילות כיום את השוק הטכנולוגיה המקומי, כגון אלביט ואלסינט. בשלב מאוחר יותר הקימה אתגיוון אימג'ינג ונטוויז'ן, והייתה מעורבת בהקמת צורן.

הנכס הגדול של אלרון הוא ההסכם עם רפא"ל ל"אזרוח" הטכנולוגיות הצבאיות שמפותחות ברפא"ל, באמצעות חברת RDC שהוקמה ב-1993. הטכנולוגיה אשר ירשה אלרון מרפא"ל היא שהייתה אחראית להחזרים המוצלחים ביותר של השנים האחרונות, כמו בחברת גיוון בשנות ה-90, ובמדינגו. ההסכם עם RDC היה אחראי גם לחברות אחרות שיצאו כגון סטרלינג, המפתחת אנטנות לקליטת אינטרנט במטוסים ונסחרת בבורסה בת"א, או 3DV, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי של תנועה במרחב האטרקטיבית במשחקי מחשב.

וחזרה למציאות - בסוף הרבעון השני של 2009 יש לאלרון חובות לטווח ארוך בסך כ-60 מיליון דולר למוסדות פיננסיים ובעלי מניות, והפסד מצטבר של כ-127 מיליון דולר. החברה נסחרת בנאסד"ק מאז שנת 1981, ושווייה כיום הוא כ-180 מיליון דולר. *