כלל פיננסים: השקיעו במניות הנדל"ן המניב המתמקדות בישראל

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות, ממליץ על מניות אמות, בריטיש ישראל, מליסרון וריט 1

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים, סבור כי השקעה במניות חברות הנדל"ן המניב המתמקדות בישראל תניב לאורך זמן תשואה נאה בסיכון נמוך. במסגרת סקירה שהוציא היום (ג'), הוא ממליץ על 4 מניות - אמות , בריטיש ישראל , מליסרון וריט 1 .

מליסרון שבשליטת קבוצת עופר נכסים של יולי עופר היא המועדפת במגזר, עם המלצת "תשואת-יתר" ומחיר יעד של 10.2 שקל, גבוה ב-19.1% משער הפתיחה של המניה הבוקר בבורסה בתל-אביב. מליסרון נהנית מפער בין עלות המימון (התשואה לפדיון באג"ח שהנפיקה) לבין תשואת ההכנסות משכר-דירה (NOI). בנוסף, מעריך בן זאב כי החברה תנצל את תזרים המזומנים להגדלת דיבידנדנים (לתשואה הגבוהה מבין מניות הענף), וכי ייתכן תיקון המניה לאור התשואה שלה בשלושת החודשים האחרונים. יצוין, כי מליסרון נסחרת בחודשים האחרונים סמוך לרמות השיא ההיסטוריות שלה.

אמות, זרוע הפעילות המקומית של אלוני חץ (61.76%) שבשליטת נתן חץ ומשפחת וורטהיים היא הבחירה השנייה של מנהל מחלקת המחקר. עם המלצה זהה ומחיר יעד של 10.2 שקל (פרמיה של 25%), המניה דווקא בלטה בחודשים האחרונים, "בצדק", הוא מציין בסקירה. בן זאב מעריך כי הצקאת המניתו לחברת הביטוח מגדל בספטמבר (כ-16% תמורת 250 מיליון שקל), תכין את הקרקע "לעסקאות נוספות, אשר להערכתנו יגיעו בהמשך הדרך".

בריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי היא הבחירה הבאה, אם כי במקרה הזה סבור שמחיר המימון של החברה גבוה יחסית, ולפיכך "יכולת מוגבלת לביצוע עסקאות רכישה במזומן" - מה שמסביר עסקאות משולבות של מזומן ומניות בהן החברה הייתה קשורה השנה ואת הורדת מחיר היעד ל-12 שקל מ-12.2 שקל (פרמיה של 15.5%). ועדיין, מדובר להערכתו ב"חברה טובה ומנוהלת היטב" שצפויה לפעול להקטנת המינוף.

האחרונה היא ריט 1, קרן הריט שאתמול חזרו לסקר את מנייתה גם בבית ההשקעות ב-IBI. בדומה לבית השקעות האחרון, ההמלצה למניה היא "תשואת-שוק", אם כי במחיר יעד צנוע יותר, של 7.2 שקל - הגבוה ב-7% ממחיר השוק בתחילת המסחר. "החברה סובלת מחסרון לקוטן בפעילותה", הוא מציין, מה שמהווה אתגר מרכזי בפעילותה, ופוגע כעת בפיזור הנכסים והסיכונים הגלומים בהם.

עם תשואה של 8.1%-8.6% מההכנסות משכר דירה הגלומות במניות שהוזכרו ומכפיל 7.7-9.5 על ה-FFO (תזרים תפעולי נקי, א"ו) מעניק בן זאב "משקל-יתר" למגזר הנדל"ן המניב, על רקע פוטנציאל לעליית-ערך עתידית בעלת מאפייני אג"ח, תשואה גבוהה על הנכסים (שמקרינה בתורה על הדיבידנד) ופוטנציאל לעליית ערך הנכסים בסיכון נמוך.