אמון הצרכנים בארה"ב נפל ל-47.7 נקודות לעומת צפי שיעלה ל-53.5 נק'

(עדכון) קייס שילר: מחירי הדיור בארה"ב עלו ב-1.2% בין יולי לאוגוסט ■המדד ירד באוגוסט ב-11.32% במונחים שנתיים לעומת צפי כי ירשום ירידה של 11.9% ■ 49.6% מהצרכנים אומרים כי "קשה למצוא עבודה"

מדד קייס שילר/ S&P, אשר בוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלה באוגוסט ב-1.2% לעומת רמתו בחודש הקודם, מדובר בחודש הרביעי ברציפות בו חלה עלייה במחירים אשר עלו ב-17 מסך 20 הערים שנבחנו.

המדד ירד באוגוסט ב-11.32% במונחים שנתיים לעומת צפי כי ירשום ירידה חדה במקצת של 11.9%, זאת לעומת ירידה של 13.26% שנרשמה בחודש יולי.

המדד הצביע על הירידה הקטנה ביותר שנרשמה מזה 19 חודשים במחירי הבתים בארה"ב במונחים שנתיים. המדד מצביע על התייצבות בערך נכסי הנדל"ן למגורים בארה"ב.

חלק מהעלייה שנרשמה במחירי הבתים בארה"ב מיוחסת לתוכנית הממשל אשר במסגרתה ניתנו הלוואות בתנאים נוחים והטבות מס לרוכשים דירות בפעם הראשונה. הדבר עזר לעצור את הנפילה בשווי נכסי הנדל"ן. "אנו רוצים להזכיר את הסיום הקרוב של תוכנית ההטבות לרוכשים בפעם הראשונה כבר בנובמבר, ואת הצפי לעלייה נוספת באבטלה עד סוף השנה" אמר דיויד בליצר, יו"ר הועדה המטפלת בנתוני המדד ב-S&P, "שני גורמים אלו עלולים להוביל לירידה במחירי הדיור בארה"ב" הוסיף.

"מחירי הבתים נמצאים בבהירות בתהליך של יציאה מהשפל ואנו נראה רמות נוחות בהרבה בשנה הבאה" אמר מייק אנגלנד, כלכלן ראשי בחברת אקשן אקונומיקס והוסיף "הפאניקה הסתיימה אך הציבור רוצה לראות עוד חדשות טובות בבהירות רבה יותר באופק לפני לנראה זינוק חד באמון".

עם פרסום הנתון עברו החוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט למגמה מעורבת, לעומת מגמה של ירידות קלות שאפיינו את החוזים לפני פרסום הנתון.

הצרכנים מאמינים הרבה פחות

אך לא עברה לה חצי שעה והתמונה השתנתה כלילי לאחר שפורסם כי הצרכנים בארה"ב שוב מאבדים אמון. המדדים המובילים בוול סטריט עברו להסחר בירידות לאחר שמדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר הצביע על ירידה חדה ל-47.7 נקודות לעומת צפי כי תחול עלייה ל-53.5 נקודות לאחר שהנתון בחודש הקודם הסתכם ב-53.1 נקודות.

המדד מורכב ממספר פרמטרים, כאשר מדד המצב העכשווי נפל ל-20.7 באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מזה 26 שנה ולעומת רמה של 23 נקודות בספטמבר. מדד הציפיות העתידיות נפל ל-65.7 נקודות לעומת 73.7 נקודות בספטמבר.

הצרכנים היו פאסימיים יותר ביחס למצב בשוק העבודה, כאשר שיעורם של אלו שטענו כי "קשה למצוא עבודה" עלה ל-49.6% לעומת 47% בחודש הקודם.