די-מדיקל מתכננת גיוס של עשרות מיליוני דולרים בארה"ב

הודיעה על כוונתה להתחיל בפעולות לרישום כפול של מניותיה למסחר בבורסה בארה"ב ■ במקביל, חברת האחזקות במכשור רפואי מגייסת כ-15 מיליון שקל בהקצאה פרטית של מניות וכתבי אופציה

חברת די מדיקל , קבוצת אחזקות של חברות בתחום המכשור הרפואי המתמחה בסוכרת, נערכת לגיוס הון בארה"ב. ככל הנראה, תפעל החברה לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים באמצעות הנפקה באחת מן הבורסות המובילות - AMEX, נאסד"ק או בורסת ניו יורק.

כדי להגיע למהלך בכיסים מלאים, עורכת החברה, בניהול אפריים (אפרי) ארגמן כעת הנפקה פרטית בהיקף של 15 מיליון שקל מגורמים מוסדיים ופרטיים בישראל. ההקצאה תיעשה במחיר של 0.95 שקל למניה, לעומת 1.07 שקל במסחר היום, בחבילות של 10 מניות ושלוש אופציות.

החברה המובילה בפרוטפוליו של די מדיקל היא נילימדיקס, המייצרת ומשווקת משאבות אינסולין. כיום החברה מוכרת בעיקר באירופה, בהיקפים ראשוניים. לחברה גם אישור שיווק בארה"ב, אך רק למשאבות הרב פעמיות שלה (בעוד המשאבות החד-פעמיות נחשבות לחידוש הגדול יותר).

תנסה לשווק קודם בארה"ב

בשל התחרותיות הרבה של שוק משאבות האינסולין בארה"ב, וחוסר ההיכרות של המשקיעים עם נילימדיקס, תעדיף החברה לנסות לחתום על הסכם אסטרטגי לשיווק מוצריה בארה"ב טרם ההנפקה.

לאחרונה הודיעה חברת מדינגו, שפיתחה גם היא משאבת אינסולין חד פעמית, על הצעה שקיבלה לרכישתה בסכום מינימלי של 150 מיליון דולר. למדינגו עדיין אין מכירות.

אם אכן יבוצע הגיוס, תהיה די מדיקל הראשונה מבין חברות הביומד הצעירות שהונפקו מאז 2005 תחת החוק להנפקת חברות מו"פ, שנרשמת במקביל גם למסחר בארה"ב. בעבר דיברו על אפשרות כזו גם החברות ביוליין, קמהדע וביומדיקס, אך תנאי השוק בשנתיים האחרונות מנעו זאת.

מנכ"לים רבים של חברות ביומד הנסחרות בת"א טענו בעבר שהבורסה הישראלית אינה יודעת לתת שווי נכון לחברות. אולי די מדיקל תהיה החברה הראשונה שתוכיח טענה זו.