מ‭:2010-‬ דומיינים בעברית ללא תלות בספקית האינטרנט

הארגון העולמי להקצאת שמות מתחם באינטרנט התאסף השבוע בדרום-קוריאה, במטרה לאשר מהלך אסטרטגי שיאפשר לכל משתמש בעולם להקליד כתובת אתר בדפדפן בשפת האם - ולא רק באנגלית

הארגון העולמי להקצאת שמות מתחם באינטרנט (דומיינים) התאסף השבוע בדרום-קוריאה, במטרה לאשר מהלך אסטרטגי שיאפשר לכל משתמש בעולם להקליד כתובת אתר בדפדפן בשפת האם - ולא רק באנגלית.

לדברי הארגון, הפועל שלא למטרות רווח, מהלך כזה עשוי להגדיל את הנגישות של האנשים לאינטרנט, שכן במדינות רבות, דוגמת האסייתיות, השליטה בשפה האנגלית אינה גבוהה, מציאות שמקשה על הגולשים למצוא את האתר שהם מחפשים. יתרה מכך, צעד כזה הגיוני עבור חברות שפונות רק לשוק מקומי.

"זהו השינוי הטכני הגדול ביותר של האינטרנט, מאז שהומצא לפני 40 שנה‭,"‬ אמר פיטר דנגייט טרוש, יו"ר הדירקטוריון של הארגון, שנקרא ‭.ICANN‬ לדבריו, הדירקטוריון צפוי לאשר את ההחלטה בסוף השבוע. אם המהלך יאושר, השינוי יתרחש באמצע ‭.2010‬

עבור השוק הישראלי החדשות פחות דרמטיות. בסוף 2008 חברת דומיין דה נט, ספקית פתרונות ניהול שמות דומיין, השיקה את האפשרות לרשום שמות מתחם בעברית, בסיומות קום, נט, ו-ארג.

המהלך נעשה בשיתוף-פעולה עם 3 ספקיות האינטרנט הגדולות בישראל, ומאז הצטרפו גם הספקיות הקטנות יותר. כך, הגולשים יכולים להגיע ישירות לאתר על-ידי הקשת הדומיין בעברית באופן אינטואיטיבי.

משמעות המהלך שהתרחש כעת לגולש הישראלי היא האפשרות להקליד שם מתחם בעברית מכל מקום בעולם, ולהגיע לאתר הייעודי - ללא תלות בספקית האינטרנט.