מייספייס לא רוצה להתחרות בפייסבוק; תפנה לכיוון בידורי-מוזיקלי

"אנחנו מתקדמים בתחומים אחרים‭"‬, אומר מנכ"ל מייספייס אוון ואן-נאטה, שמנסה להדביק את הפער מול פייסבוק

אוון ואן-נאטה, מנכ"ל הרשת החברתית המקוונת מייספייס, עד לא מכבר הפופולרית ביותר בעולם, אומר בראיון ל"פייננשל טיימס‭,"‬ כי החברה שבראשה הוא עומד לא מעוניינת להתחרות בפייסבוק, שנטלה ממנה את התואר.

ואן-נאטה, לשעבר אחד ממנהליה הראשונים של פייסבוק ומי שהיה בה סמנכ"ל תפעול, מונה לפני 6 חודשים למנכ"ל מייספייס במקומו של אחד ממייסדי האתר, כריס דה-וולף.

הכיוון החדש אליו תפנה מייספייס, על-פי ואן-נטה, הוא הפיכת האתר למוקד פעילות מקוונת בתחום הבידור והמוזיקה. "פייסבוק כבר אינה מתחרה שלנו‭,"‬ הוא אומר, "אנו מתמקדים כעת בתחומים אחרים‭."‬

השינוי במדיניותה של הנהלת מייספייס, הנמצאת בשליטתו של תאגיד התקשורת ניוז קורפ, הגיע לאחר שפייסבוק פתחה פער משמעותי ביחס למייספייס במספר המשתמשים בארה"ב ומחוצה לה. מייספייס הבינה כי דרוש לה שינוי.

בספטמבר 2009 היה בידי פייסבוק נתח של ‭58%‬ משוק הרשתות החברתיות בארה"ב, ואילו מייספייס, שהחזיקה בשנה שעברה בנתח של ‭66%‬ מהשוק, צנחה ל‭30%-‬ כיום. עם זאת, מייספייס ממשיכה להיות אחד מהאתרים הפופולריים ברשת, עם יותר מ‭100-‬ מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם. לשם השוואה, לפייסבוק יש יותר מ‭300-‬ מיליון משתמשים רשומים.

ואן-נטה שואף למתג את מייספייס כאתר מוזיקה מוביל ברשת, והציג בכנס האינטרנט ווב ‭2.0‬ שנערך בימים אלה בסן-פרנסיסקו את החידושים העתידים להיות מוטמעים באתר בחודשים הקרובים.

גם גוגל ופייסבוק מנגנות

ואן-נאטה ציין כי מייספייס הגיעה להסכם עם אתר iTunes של אפל, שיאפשר לגולשי הרשת להוריד קובצי מוזיקה מבלי להידרש לבקר בו. כמו כן רכשה מייספייס בתחילת החודש את חברת iLike תמורת 20 מיליון דולר, וכעת סרטוני הווידיאו המוצגים באתר יפעלו באמצעות נגן של iLike ולא באמצעות סרטונים "מיובאים" מאתר שיתוף הקבצים יו טיוב. הודעה זו של מייספייס באה במקביל להודעתה של פייסבוק על כך שתאפשר לגולשיה לשלוח זה לזה שירים להאזנה בסטרימינג במחיר של 10 סנטים, או קובצי מוזיקה במחיר של 90 סנט.

גם ענקית החיפוש גוגל מנסה להשיג דריסת-רגל בשוק המוזיקה המקוון, עם השקת מנוע חיפוש ייחודי למוזיקה שיאפשר לגולשים לצפות ולהאזין ישירות לשירים ולפזמונים בעמוד תוצאות החיפוש שגם יציע לינקים למידע על מוזיקאים, אלבומים ואביזרים נלווים.

"יש תנועה חזקה של חברתיות באינטרנט, אנשים רוצים לחוות יחד את מה שהרשת מציעה‭,"‬ אומר ואן-נאטה על השינויים שעוברים על מייספייס.

ב-6 החודשים בהם הוא מכהן בתפקידו, עברה הרשת טלטלות עזות. ואן-נאטה החליף את כל הצוות הניהולי של האתר וקיצץ ב‭30%-‬ מכוח-האדם. בדומה לקודמו, פיתח גם ואן-נאטה יחסי עבודה קרובים עם הבעלים של תאגיד האם ניוז-קורפ, רופרט מרדוק, עליו אמר ואן-נאטה כי "הוא תומך מאוד במהלכים שאנו מתכוונים לבצע‭."‬