עבר בקריאה טרומית: קנס חניה יקוזז לחצי אם ישולם תוך שבועיים

הצעתו של ח"כ אלי אפללו עברה ברוב של 54 תומכים ובלי מתנגדים ■ אפללו: "קורה לפעמים שמדחן התקלקל, יש עיכובים לא צפויים או חוסר אפשרות לקנות כרטיס חניה - אלה לא עברייני תנועה שאיתם צריך להחמיר"

האם נשלם בקרוב רק מחצית מדו"חות החניה? ייתכן שכן - לאחר שהצעת החוק בנושא של ח"כ אלי אפללו ממפלגת קדימה עברה היום (ד') בקריאה טרומית במליאה, ברוב של 54 תומכים ובלי מתנגדים.

על-פי הצעת החוק, מי שנמסרה לו הודעת קנס יהיה רשאי לשלם מחצית מהסכום הקנס הנקוב בהודעה - ובלבד ששילם את הסכום בתוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הקנס.

הצעת חוק זו באה להקל על נהגים שחנו במקום חניה מוסדר, כלומר חנו ב"כחול-לבן", אך לא שילמו עבור החניה מסיבות שונות.

"קורה לפעמים שמדחן התקלקל, יש עיכובים לא צפויים או חוסר אפשרות לקנות כרטיס חניה", אומר ח"כ אלי אפללו ומוסיף: "אלה לא עברייני תנועה שאיתם צריך להחמיר. יצירת תמריץ לתשלום מהיר של הקנס צפויה להקטין את הסחבת הביורוקרטית בטיפול בפניות של נהגים לרשויות המקומיות, למנוע הליכים משפטיים מיותרים ואף להגדיל את היקף גביית הקנסות על-ידי הרשויות המקומיות.

"אני שמח שההצעה התקבלה היום במליאה", מוסיף אפללו, "ומודה על תמיכת הממשלה. זוהי הצעת חוק בעלת חשיבות מרבית עבור הצרכן. בערים רבות קיימת מצוקת חניה ממשית עמה נאלצים התושבים להתמודד מדי יום, אם בשכונת מגוריהם ואם ביציאתם לגיחה במרכז העיר הפקוק. התוצאה היא תשלומים מיותרים בהיקף של מאות ואף אלפי שקלים לשנה לנהג עבור חניה".