סקר: 74% מבני-הנוער פעילים ברשתות חברתיות

עפ"י הסקר שפרסמה ICQ, כ-28% מהפעילים ברשתות חברתיות העידו כי הם משתמשים באפליקציות הצ'אט שברשתות, ואילו 53% הצהירו כי הם מעדיפים את תוכנות המסרים המידיים

לכבוד יום האינטרנט הבינלאומי, מפרסמת היום (ד') ICQ, חברת המסרים המידיים, נתונים מסקר שנערך עבורה על-ידי חברת "הגל החדש" בנושא מאפייני הגולש הישראלי לאוקטובר 2009.

על-פי ממצאי הסקר שהגיעו לידי ל"גלובס", כ-74% מכלל בני-הנוער פעילים ברשתות החברתיות. אולם, רק 28% מבין הפעילים ברשתות חברתיות העידו כי הם משתמשים באפליקציות הצ'אט שברשתות החברתיות, ואילו 53% הצהירו כי הם מעדיפים את תוכנות המסרים המידיים.

תוצאות הסקר מראות כי העניין המרכזי של הגולש ברשתות החברתיות הוא בעדכוני הסטטוס, בהיכרות של אנשים חדשים ובמשחקים.

למרות הזמן אותו מקדישים הגולשים לאתרי הרשתות החברתיות, אפליקציית הצ'אט הנגישה באתרים אלו לא מהווה עבורם חלופה לתוכנת מסרים מיידיים.

את ההעדפה לתוכנות מסרים מיידיים מייחסים כ-30% מהנשאלים לנוחות השירות ולזמינותו משולחן העבודה או מהטלפון הנייד. קרוב ל-20% ציינו את מהירות התגובה של השירות כסיבה להעדפה, ו-10% מהנשאלים ציינו כי תוכנות המסרים המיידיים הינן כלי תקשורת בטוח יותר.

לדברי שרגא מור, סמנכ"ל ICQ, "כאשר זקוקים לכלי תקשורת אישי - תוכנות המסרים המידיים מספקות את חווית השימוש הנוחה והמהירה".

הסקר נערך בחודש אוקטובר בקרב 800 גולשים בוגרים ובני-נוער.