סיוה סיימה את הרבעון ברווח שיא של 2.4 מיליון דולר

הכנסות הרבעון השלישי ירדו ב-5% והגיעו ל-9.7 מיליון דולר ■ החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה ■ צופה לסיים את 2009 עם רווח של כ-40 סנט למניה

חברת סיוה המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, פרסמה היום (ד') דו"חות כספיים לרבעון השלישי, המצביעים על עלייה של 25% ברווח הנקי ל-1.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, לעומת 1.4 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול עלות רישום האופציות לעובדים, שהסתכמה ל-700 אלף דולר, הרווח התפעולי גדל ב-45% ל-2.3 מיליון דולר, כ-24% מהמחזור.

בשורה התחתונה, ברווח הנקי המתואם חל גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל, והוא הגיע לשיא של 2.4 מיליון דולר, או 12 סנט למניה - 5 סנט מעל התחזית. זאת, ביחס לרווח נקי מתואם בסך 1.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, ברבעון השלצישי של 2008.

הכנסותיה של סיוה ברבעון השלישי הגיעו ל-9.7 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 9.1 מיליון דולר, והן משקפות ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל. בחלוקה למקורות הכנסה, 54% מההכנסות הגיעו ממכירת רישיונות לתכנון שבבים; ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-12% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-38% מסך ההכנסות; ואילו ההכנסות מהסכמי שירות הסתכמו ב-8% מסך ההכנסות

קופת המזומנים ושווי המזומנים של סיוה גדלה במהלך הרבעון ב-4 מיליון דולר והסתכמה בסוף ספטמבר ל-91.8 מיליון דולר.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "הביצועים הטובים שלנו ברבעון השלישי משקפים את הביקוש הגבוה למעבדי האותות והטכנולוגיות שלנו ואת הגידול הנמשך בנתח של סיוה בשוק מעבדי הסלולר העולמי, שעלה מ-18% ברבעון השני ל-23% ברבעון השלישי. אנו מעודדים מהביקוש הגובר לטכנולוגיות החדשות שפיתחנו המיועדות לשווקים הצומחים של ה-LTE, MID, מולטימדיה באיכות HD ורשתות אופטיות פסיביות"

ראות משופרת

ורטהייזר אמר כי חל שיפור בראות של החברה להמשך וכי צבר ההזמנות של סיוה התחזק, במיוחד בכל הקשור לטכנולוגיות חדשות המיועדות לשווקים צומחים

במהלך שיחת הוועידה, מסר סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, תחזית לרבעון הרביעי של השנה. ההכנסות ברבעון זה צפויות להסתכם ל-9.4-10.4 מיליון דולר; הרווח המדולל למניה, בנטרול הוצאה בגין רישום אופציות לעובדים, צפוי להסתכם ל-8-11 סנט.

בנוגע לשנה כולה, צופה סיוה הכנסות של 37.7-38.7 מיליון דולר והרווח המדולל למניה, בנטרול הוצאה בגין רישום אופציות ורווח הון ממכירת האחזקה ב-GloNav, צפוי להגיע ל-38-40 סנט, המשקף גידול של 19%-25% לעומת 2008.