פרסום בסלולר עובד: TodaCell מפלחת לפי קהל יעד ובהתאם לקטגוריות שונות

הסטארט-אפ הישראלי הוא רשת פרסום בסלולר, שמתווכת בין אתרי מובייל לבין מפרסמים ■ "במכשירים החכמים אין כבר את החסמים שמציבות המפעילות, וזו מגמה שרק תלך ותגבר"

שוק הפרסום בסלולר הפך בשנים האחרונות לענף בעל פוטנציאל צמיחה גבוה. על-פי eMarketer, ב-2009 מוערך שוק הפרסום בסלולר בארה"ב ב-416 מיליון דולר, וב-2013 הוא יצמח לסכום של 1.56 מיליארד דולר. על הגידול הזה בונה חברת הסטארט-אפ הישראלית TodaCell, שהקים ב-2007 משה וקנין, יזם סדרתי בתחום הפרסום, שבעברו הקים את Checkm8 ו-AdWise.

TodaCell היא רשת פרסום בסלולר, שמתווכת בין אתרי מובייל לבין מפרסמים, ומציעה למותגים את האמצעי הפרסומי האופטימלי עבורם, על בסיס פילוח קהל היעד ובהתאם לקטגוריות שונות. "אנחנו לומדים את התכנים שמאפיינים את אתרי המובייל שנמצאים ברשת שלנו, ומנתחים את הפעילות של המשתמשים - מתי הם נוהגים לגלוש, באיזה גיל, מגדר והעדפות אישיות", מסביר וקנין.

לדבריו, חלק מהמידע מגיע מבעלי האתרים וחלק נאסף באופן עצמאי, על בסיס הקלקות על מודעות. "אנחנו מנתחים את כל המידע, ויוצרים ורטיקלים וסגמנטים, שעל בסיסם אנחנו מתאימים את הקמפיין", הוא אומר. "לאחר מכן, אנחנו מנתחים את התוצאות, על מנת לראות מה עובד ומה לא, ועל בסיס זה נותנים המלצות למפרסם כיצד ניתן לעשות אופטימיזציה של הקמפיין".

להבדיל מרשתות אחרות שמתמחות בפרסום בסלולר, כדוגמת אמובי הישראלית הפועלת בשיתוף פעולה עם מפעילות הסלולר, TodaCell מתמקדת בפרסום באוף-פורטל, קרי במכשירי הסלולר החכמים שהגלישה בהם אינה עוברת דרך הפורטל של המפעילה. "במכשירים החכמים אין כבר את החסמים שמציבות המפעילות, וזו מגמה שרק תלך ותגבר", מוסיף וקנין.

המערכת של החברה הושקה לפני מספר חודשים, אולם לדברי וקנין, הפרסומות שמציבה החברה נחשפות בפני 26 מיליון גולשים שונים מדי חודש, נתונים שמציבים את TodaCell בין 10 רשתות הפרסום בסלולר הגדולות בעולם.

רשתות פרסום אחרות שהחברה מתחרה בהן הן AdMob ו-Quattro Wireless, אולם וקנין אומר כי "ההבדל העיקרי בינינו לבין האחרות הוא שהמפרסמים שעובדים איתנו יודעים בדיוק איפה הפרסומת שלהם מופיעה, בעמוד הבית או בעמודים פנימיים, באיזה אתר ובאיזה תדירות, וזה אלמנט חשוב".

מעבר לכך, וקנין מציין כי "אנחנו לא דוחפים פרסומות ב-SMS או בקטעי וידיאו, אלא מתמקדים בבאנרים. הבנו שיותר חשוב להתמקד בפורמט פרסומי אחד ובפרסונליזציה".

עד כה גייסה TodaCell 1.2 מיליון דולר מ-AfterDox ו-ForeGroup, ולדברי וקנין, החברה תגיע למצב של רווחיות ברבעון הרביעי של 2010. ההכנסות של החברה מתבססות על תקציבי הקמפיין שמפנים אליה המותגים, כאשר היא חולקת בהכנסות הללו עם בעלי האתרים, על בסיס מודל של CPC (עלות פר קליק) ו-CPM (עלות פר 1,000 חשיפות).

לחברה יש שיתופי פעולה עם סוכנויות פרסום בארה"ב ובאירופה, ביניהם גוגל, סוני ודל. בשוק הישראלי מתחילה החברה כעת את צעדיה הראשונים, והיא צופה גידול משמעותי כאשר האייפון יתחיל להיות משווק בישראל.