המזכירה שכחה מהזימון למשפט - ופפסי תשלם 1.26 מיליארד דולר

שופט בוויסקונסין הורה לפפסיקו לשלם את הסכום לשני אנשים שטוענים כי החברה גנבה את הרעיון שלהם למכירת מים מטוהרים, זאת לאחר שמזכירה הניחה במקום הלא נכון את המכתב על הגשת התביעה

יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו קיבלה השבוע (ד') שיעור יקר על חשיבות הפתיחה של דברי דואר. שופט בוויסקונסין הורה לפפסיקו לשלם 1.26 מיליארד דולר לשני אנשים שטוענים כי החברה גנבה את הרעיון שלהם למכירת מים מטוהרים, לאחר שמזכירה הניחה במקום הלא נכון את המכתב שבו הזהירו השניים את החברה כי הם הגישו נגדה תביעה.

הפרשה דווחה השבוע בכתב העת "The National Law Journal". הקנס שאמורה פפסיקו לשלם מהווה יותר מחמישית מהרווח השנתי הממוצע שלה בשנים האחרונות.

לא הגיעו למחלקה המשפטית

לפי מסמכים שהוגשו לבית משפט במחוז ג'פרסון בוויסקונסין, צ'רלס ג'ויס וג'יימס ווייט זכו בפסיקה ב-30 בספטמבר, 5 חודשים אחרי שהגישו לראשונה את התביעה שלהם נגד פפסיקו ונגד שתי חברות הפצה.

השניים, תושבי וויסקונסין, טענו כי הם שוחחו עם חברות ההפצה ב-1981 על רעיון שלהם למכור מים מטוהרים בבקבוקים, וכי פפסיקו גנבה מאוחר יותר את הרעיון כאשר הקימה את החברה-הבת אקוואפינה.

התביעה הוגשה ב-28 באפריל השנה, אך פפסיקו מסרה כי המחלקה המשפטית במטה שלה בפרצ'ס שבמדינת ניו-יורק לא קיבלה דיווח על התביעה לפני ה-18 בספטמבר, כאשר המזכירה קתי הנרי קיבלה מכתב שהיה ממוען לבוס שלה, טום טאמוני.

היתה עסוקה

פפסיקו פנתה ב-13 בחודש זה לשופט בבקשה שלא יפעיל את פסק דינו, והסבירה כי המזכירה שמה בצד את המכתב ולא סיפרה עליו לאיש, או שהיא הכניסה אותו למגירת המכתבים בטיפול שלה, "מפני שהיא היתה עסוקה בהכנה של ישיבת מועצת מנהלים".

פפסיקו מסרה עוד כי כאשר הנרי קיבלה ב-5 באוקטובר העתק של דרישת התובעים לפיצוי, היא נזכרה במכתב המוקדם יותר והעבירה אותו לידי המחלקה המשפטית. החברה הגדירה את התנהגות המזכירה כ"הזנחה נסלחת". הנרי עובדת בפפסיקו 20 שנה.

ג'ו ג'קוזי, דובר של פפסיקו, כינה את התביעה "חסרת בסיס". לדבריו, לא יעלה על הדעת לטעון כי התובעים העניקו לחברות אחרות סודות מסחריים ב-1981 וכי פפסיקו השתמשה בסודות הללו כעבור 15 שנים כדי לפתח את בקבוקי אקוואפינה.