סקר היועצים של מיטב ו"גלובס": 75% צופים אינפלציה

האם הכלכלה הגלובלית בדרך להיפר אינפלציה או לעליית מחירים מתונה יחסית? אם לראשונה - המשקיעים צריכים להיערך עם רכיב צמוד מדד בתיקים. אם לשנייה - הם יכולים להעדיף על פניו את האפיק השקלי.

אחת הסוגיות השנויות במחלוקת היום היא האם הכלכלה הגלובלית בדרך להיפר אינפלציה או לעליית מחירים מתונה יחסית. אם לראשונה - המשקיעים צריכים להיערך עם רכיב צמוד מדד בתיקים. אם לשנייה - הם יכולים להעדיף על פניו את האפיק השקלי.

ומה חושבים יועצי ההשקעות? מיטב ו"גלובס" פנו ליועצי השקעות נבחרים בסקר SMS בשבוע האחרון, והתשובה ברורה: 75% מהיועצים יפנו את לקוחותיהם לאפיקים צמודי מדד, ורק 25% מהם יפנו את המשקיעים השקלי. כלומר באופן ברור היועצים מצפים לאינפלציה.

השבוע האחרון דווקא מציג נתונים שונים. מייד לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שהצביע על ירידה מפתיעה של 0.3%, רשמו האג"ח השקליות ביצועי יתר על פני האג"ח הצמודות. במיטב נותרים היום אדישים יחסית לבחירה בין אג"ח צמודות לשקליות, אך מעריכים כי עליית מחירי הנפט באחרונה עשויה לתרום לעליית המדד באוקטובר מעבר להערכות השוק. לכן ממליצים שם לעקוב אחרי מחירי הסחורות כדי לקבל מושג טוב יותר על הכיוון הכללי.

עם זאת, במיטב מורידים את תחזית המדד שלהם לאוקטובר ל-0.3%, לאור הירידה במחירי הירקות והפירות (מעבר לעונתיות הרגילה), והחולשה בסעיפים אחרים. ב-2009 כולה הם צופים אינפלציה של 3.9% וב-2010 של 2.6%.

בינתיים, הסתכם המדד ב-12 החודשים האחרונים ב-2.8%, ונכנס לטווח יעד יציבות המחירים. המדד השלילי גם מיתן את הלחצים על בנק ישראל לבצע העלאת ריבית נוספת.