מכירת הזכויות במדיגוס קרובה לסיום; הערכה - Hoya הרוכשת

מדיגוס הודיעה בעבר כי תקבל 11 מיליון דולר בשלב הראשון ותמלוגים של 50%, אך ייתכן שהעסקה תהיה גדולה יותר ■ המכשיר של מדיגוס כולל את המצלמה הזעירה שפיתחה יחד עם טאואר

חברת מדיגוס עומדת לסגור בימים אלה את העסקה למכירת הזכויות למוצר הדגל שלה, מכשיר אנדוסקופי לטיפול בצרבת, עליה דיווחה לפני כחודשיים. כך נודע ל"גלובס".

ההערכות הן כי הרוכשת היא חברת Hoya היפנית, שרכשה לפני כשנתיים את חברת Pentax, אחת המובילות בעולם הצילום. מדיגוס סירבה להגיב לידיעה.

על פי מתווה העסקה שפרסמה מדיגוס לפני כחודשיים, הרוכשת תקבל את הזכויות לשיווק המוצר תמורת תשלום ראשוני ואבני דרך בהיקף כולל של 11 מיליון דולר, וכן תמלוגים בשיעור 50% מהמכירות.

שתי החברות ייצרו יחד את המוצר, כך שמהתמלוגים יש להפחית את עלויות הייצור של מדיגוס. ההערכות הן כי העסקה שנחתמה בסופו של דבר היא גדולה מהמתואר.

המכשיר נשוא העסקה הוא אנדוסקופ אשר מאפשר לבצע, באופן לא פולשני, ניתוח לשידוך חלק מן הקיבה של המטופל סביב הוושט שלו.

זה ניתוח מקובל לטיפול במקרים חמורים של מחלת ה-GERD - עלייה של חומצות מן הקיבה לוושט, היוצרת צרבת.

המכשיר של מדיגוס כולל את המצלמה הזעירה שפיתחה יחד עם טאואר הישראלית.

מדיגוס תקבל מן הרוכשת 4.5 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, 1.5 מיליון דולר עם סיום גיוס החולים לניסוי הקליני שלה, ועוד 5 מיליון דולר עם קבלת אישור FDA למוצר (רשות המזון והתרופות בארה"ב) - תהליך אותו היא עשויה להשלים כבר במהלך השנה הקרובה. עד כה, החברה דיווחה על תוצאות חיוביות ב-24 חולים, בניסוי מקדים.

ההסכם הנוכחי כולל גם רישיון לשני מוצרים נוספים של מדיגוס, הנמצאים בשלב מוקדם יותר. גם כאן היא תהיה זכאית ל-50% מהמכירות, אם וכאשר יגיעו המוצרים לשוק.

מדיגוס נסחרת לפי שווי של 165.5 מיליון שקל, והיום איבדה מנייתה 4%. Hoya נסחרת בטוקיו לפי שווי של 9 מיליארד דולר.