רדויז'ן עקפה הצפי; "תהיה שנה מאתגרת, אך מלאה הזדמנויות"

בועז רביב, מנכ"ל החברה : "אנו בודקים כל העת אפשרות לרכישת חברה" ■ הציפיות לרבעון הרביעי: הכנסות של 21.5 מיליון דולר, רווח של 2.3 מיליון דולר

דו"חות הרבעון השלישי של רדויז'ן שפורסמו היום הצביעו על תוצאות טובות במעט לעומת התחזית שמסרה החברה עם תום הרבעון השני. אולם מרכז תשומת הלב הופנתה להתייחסות הנהלת החברה להודעתה של סיסקו מתחילת החודש. זאת האחרונה הודיעה כי בכוונתה לרכוש את מתחרתה של רדויז'ן, חברת טנדברג, לאחר שבשנים האחרונות הייתה סיסקו הלקוח העיקרי של רדויז'ן, ואחראית לכ-40% מהכנסותיה כל רבעון. רכישתה של טנדברג צפויה להקטין באופן טבעי את ההכנסות רדויז'ן המתקבלות מסיסקו.

"יהיו הזדמנויות חדשות"

"למרבה המזל, ההחלטה של סיסקו מגיעה בזמן שאנחנו מחדשים את הצמיחה של החברה", אמר בועז רביב, מנכ"ל רדויז'ן. "בנוסף לקו המוצרים החזק שלנו, נחלנו הצלחה בהרחבת שיתופי הפעולה שלנו עם מפיצים חשובים הכוללים את IBM, LifeSize, Alcatel Lucent ו-Huawei. עד סוף השנה נשחרר את הפיתוח המשותף שלנו עם סמסונג: מסך LCD עם מצלמת HD המחוברת אליו ומאפשרת למסך להמשיך ולעבד וידאו גם אם אינו מחובר למחשב. נתחיל למכור את המוצר בסוף הרבעון הרביעי, ונכיר בהכנסות בהיקף נמוך כבר באותו רבעון", הוסיף רביב.

ובחזרה לדו"חות: רדויז'ן, המפתחת מוצרים להעברת קול, וידאו ונתונים על גבי רשתות IP, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 20.4 מיליון דולר, לעומת 19.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. עם זאת, העלייה ברווח הנקי של החברה הייתה גדולה יותר מהגידול בהכנסות שעמדו על 800 אלף דולר. רדויז'ן הרוויחה ברבעון השלישי 1.6 מיליון דולר על בסיס Gaap, וזאת כאשר ברבעון השני הרווח על בסיס Gaap עמד על 0.4 מיליון דולר בלבד.

במהלך הרבעון השלישי ייצרה רדויז'ן 1.8 מיליון דולר במזומן מפעילות שוטפת, ובקופתה היו בסוף ספטמבר 120 מיליון דולר, או 6.17 דולר למניה. בנוגע לרבעון הבא, רדויז'ן מעריכה כי הכנסותיה יעמדו על 21.5 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Gaap יעמוד על 2.3 מיליון דולר, או 12 סנט למניה.

במהלך שיחת הוועידה שקיימה החברה עם המשקיעים התייחס רביב לאפשרות שרדויז'ן תנצל את קופת המזומנים שלה לרכישת חברה, ואמר: "אני לא יכול להיכנס לשמות, אבל אנחנו בודקים באופן שוטף רכישת חברה ויש לנו קווי אשראי מוכנים בבנקים לצורך זה". עוד הוסיף רביב כי "אין ספק שזו הולכת להיות שנה מאתגרת, אבל יהיו לנו גם הזדמנויות חדשות".

עם הודעת סיסקו על רכישת טנדברג, צנחה מניית רדויז'ן בכ-35%. היום, עם פרסום הדוח, נראה שהצבע חזר מעט ללחיי המשקיעים, כשבפתיחת המסחר בנאסד"ק זינקה מניית החברה בכ-10%.