דיווח פלסטיני: "נתניהו הסכים לשלם מחיר יקר עבור שליט"

סוכנות ידיעות פלסטינית: "ב-48 השעות האחרונות דנו בפרטים הסופיים של העסקה, שצפויה לראות אור בקרוב בתיווך גרמני ומצרי" ■ מקורות פלסטיניים: "מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת ישוחררו בעסקה"

חוזר לכותרות: מקורות פלסטיניים מדווחים הערב (ה') על התקדמות משמעותית במשא ומתן להשלמת העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. על פי הדיווח בסוכנות ידיעות פלסטינית, המגעים החשאיים נמשכים חרף הדיווחים על קיפאון, וביומיים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בדרך להשלמת העסקה.

"ב-48 השעות האחרונות דנו בפרטים הסופיים של העסקה, שצפויה לראות אור בקרוב בתיווך גרמני ומצרי", אמרו הערב מקורות פלסטיניים. אותם מקורות הגדירו את הימים הקרובים כ"תקופה מכרעת", ואף ציינו כי ישראל נענתה למרבית דרישות החמאס.

"נתניהו הסכים לשחרר את ברגותי וסעדאת"

"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הביע נכונות לשלם את המחיר היקר ולשחרר מאות אסירים פלסטינים", הוסיפו המקורות הערב. "בראש האסירים שהסכים נתניהו לשחרר - ראש "התנזים" לשעבר, מרוואן ברגותי, האחראי להירצחו של השר רחבעם זאבי ז"ל אחמד סעדאת, ואסירים נוספים מהחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי", הם ציינו.

מאז השלמת עסקת הקלטת, בה הועבר אות חיים מצולם ראשון משליט מאז שנפל בשבי, נרשמה דממה תקשורתית הן בישראל והן בחמאס בכל הקשור לעסקה. בחמאס משקיעים מאמצים רבים בהסכם הפיוס עם הפת"ח, אך בישראל מעריכים כי ישאף לזקוף לזכותו הישג בדמות שחרורם של אסירים רבים - לקראת כינונה של ממשלה חדשה ברשות הפלסטינית.