מחזיקי האג"ח הקצרות באפריקה בוחנות שת"פ נגד ההסדר

עו"ד אופיר נאור ל"גלובס": "ההסדר משפר את המצב של האג"ח הארוכות על חשבון האג"ח הקצרות. הם סחרו באיום על האג"ח הקצרות כדי לשפר את העסקה. אנו נערכים בשיתוף-פעולה לצאת למאבק משפטי"

"ההסדר משפר את המצב של האג"ח הארוכות על חשבון האג"ח הקצרות. הם סחרו באיום על האג"ח הקצרות כדי לשפר את העסקה. אנו נערכים בשיתוף פעולה לצאת למאבק משפטי" - כך אמר היום ל"גלובס" עו"ד אופיר נאור, המייצג קבוצת משקיעים באג"ח כד'.

עם פרסום המתווה הפיננסי להסדר נושים בין אפריקה ישראל לבין מחזיקי האג"ח, מחזיקי האג"ח הקצרות של אפריקה ישראל בוחנים את דרכי הפעולה העומדות בפניהם בכדי לעמוד על זכויותיהם - כולל פנייה לבית המשפט בבקשת פירוק.

שלוש סדרות האג"ח בוחנות שיתוף פעולה ביניהן, כולל צירופו של עו"ד דן אבי יצחק, שהפתיע השבוע בנוכחותו את מחזיקי אג"ח כד' באסיפה לוחמנית ביותר שהתקיימה בת"א. את מחזיקי אג"ח ט' מייצג עו"ד גיא גיסין, שהציג עבודה של חברת הייעוץ גיזה-זינגר-אבן לפיה אפריקה ישראל כלל אינה זקוקה להסדר חוב ויכולה לעמוד בכל התחייבויותיה בזמן ואף להישאר עם עודף.

התשלומים הקרובים למחזיקי האג"ח הקצרות הינם: ב-10 בנובמבר לאג"ח ט', בחודש מארס חלק מהקרן והריבית של אג"ח יז' והחודש אפריל חלק מהקרן והריבית של אג"ח כד'. למחזיקי האג"ח הקצרות יש אינטרס ברור שאפריקה ישראל תשלם להם את הכסף בזמן כפי שהתחייבה מספר פעמים בחודשים האחרונים שיש ביכולתה לעשות. הם אינם מעוניינים בהסדר חוב שיפגע בזכויותיהם וידחה את החזר החוב לתקופה מאוחרת יותר.